ב. התאמת שיטות ההוראה לתלמידים

עמוד:19

19 להרחבה Abramo, J . M . , & Austin, S . ( 2014 ) . The trumpet metaphor : A narrative of a teacher’s mid - career pedagogical change from formal to informal learning practices . Research Studies in Music Education, 36 ( 1 ) , 57 - 73 . [ מאמר המסביר ומדגים את שיטת ההוראה הדיאלוגית בנגינה ] Cabedo - Mas, A . , & Díaz - Gómez, M . ( 2016 ) . Music education for the improvement of coexistence in and beyond the classroom : A study based on the consultation of experts . Teachers and Teaching, 22 ( 3 ) , 368 - 386 . [ ראיונות עם מומחים להוראת מוזיקה בספרד העלו שתוכנית הלימודים הקיימת אינה משפרת בקרב תלמידים את תחושת החיים המשותפים, ויש לשנותה ] Carabetta, S . , & González, J . V . ( 2017 ) . Reflections for the construction of an intercultural musical education : When pedagogical and epistemological aspects are out of focus . Revista Internacional de Educación Musical, 5 ( 1 ) , 119 - 127 . [ מחקר ולפיו תוכנית הלימודים להוראת נגינה בארגנטינה נשענת על עמדות שנתפסות כיום כיורו-צנטריות וטהרניות, ויש צורך לעדכנה כדי לשמור על הרלוונטיות שלה ] Creech, A . , Saunders, J . , & Welch, G . F . ( 2016 ) . Who is music education for ? Student voices from plural communities . in G . Boal - Palheiros ( Ed . ) , International perspectives on research in music education : proceedings of the 26 th international seminar of the ISME commission on research, London 18 - 22 July 2016 ( 79 - 87 ) . [ מאמר שבו נטען כי לימודי מוזיקה נועדו לכול, אך בפועל אינם מגיעים לכול והדבר יוצר ניכור ותסכול ] : Odena, O . , Summers, M . , Jaap, A . , & Rodriguez, A . ( 2016 ) . Music for integration Research briefing : Exploring the potential of music education for integrating newly arrived children in schools . Glasgow : University of Glasgow Press . [ מחקר ולפיו לימודי מוזיקה עשויים לתרום לאווירה לימודית חיובית ולהכלה של תלמידים חדשים בכיתה ] Rosabal - Coto, G . ( 2016 ) . Costa Rica’s SINEM : A perspective from postcolonial institutional ethnography . Action, Criticism & Theory for Music Education, 15 ( 1 ) , 154 - . 187 [ פרספקטיבה פוסט-קולוניאלית על תוכנית SINEM בקוסטה ריקה, השואבת מתוכנית El Sistema בוונצואלה . הטענה היא כי תוכניות אלו משמרות עליונות מערבית-לבנה במדינות שבהן הן מתקיימות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר