|
עמוד:12
12 Kittelmann Flensner, K . ( 2015 ) . Religious education in contemporary pluralistic Sweden ( PhD dissertation ) , University of Gothenburg . [ מחקר לתואר שלישי בנושא לימודי דת בשוודיה – תחום דעת שהוא חובה, אך נלמד באופן מנוכר על ידי רוב שתופס עצמו חילוני . המחקר כולל אפשרויות להוראה של ערכים רוחניים שאינם אמוניים ] . . ) 2014 ( Observatoire de la laïcité, [ חזון החילונות של הרפובליקה הצרפתית ותיאור האמצעים לניטורו ] O’Connor, L . , & Faas, D . ( 2012 ) . The impact of migration on national identity in a globalized world : a comparison of civic education curricula in England, France and Ireland . Irish Educational Studies, 31 ( 1 ) , 51 - 66 . [ מחקר על הוראת זהות באמצעות לימודי אזרחות באנגליה, צרפת ואירלנד, המצביע על פערים בין עמדות כלל-אנושיות ועמדות לאומיות . לדעת המחברים, תוכנית הלימודים באירלנד מתייחסת בזהירות לדת, והתייחסות זו משקפת את העימות ההיסטורי בין קתולים לפרוטסטנטים במדינה ] Poulter, S . , Riitaoja, A . L . , & Kuusisto, A . ( 2016 ) . Thinking multicultural education ‘otherwise’ – from a secularist construction towards a plurality of epistemologies and worldviews . Globalisation, societies and education, 14 ( 1 ) , 68 - 86 . [ מחקר הבוחן הוראת דתות אחרות ותפיסות עולם שונות במסגרת שיעורים על אודות דת . לפי מחקר זה, בעוד שכותבי התוכניות שואפים לקדם הוראה מאוזנת ורב-תרבותית, הם מציגים בתוכנית הלימודים את דת הלאום כדת המוכרת והידועה, ואת הדתות ותפיסות העולם האחרות כאקזוטיות ומרוחקות ] . U . S Department of state ( 2005 ) . Report on International Religious Freedom [ סקר בנושא חופש אזרחי והפרדת דת ממדינה לפי מדינות ] Utdannings Direktoratet, year not mentioned . Curriculum for Religion, philosophies of life and ethics . [ תוכנית הלימודים הנורווגית ללימודי דת, פילוסופיות חיים ומוסר ] Walshe, K . , & Teece, G . ( 2013 ) . Understanding ‘religious understanding’ in religious education . British Journal of Religious Education, 35 ( 3 ) , 313 - 325 . [ מאמר הבוחן את ההבדל בין לימודי דת ולימודים על אודות דת בבריטניה, ומראה כי ההפרדה ביניהם בתוכנית הלימודים עמומה ] Williams, K . ( 1999 ) . Faith and the nation : Education and religious identity in the Republic of Ireland . British journal of educational studies, 47 ( 4 ) , 317 - 331 . [ בחינה של תוכנית הלימודים באירלנד ושל האופן שבו המדינה מנסה לייצר תחושת זהות לאומית המתייחסת לנצרות הקתולית, בלי לעודד את התלמידים לאמונה קתולית או לאורח חיים דתי קתולי ]
|
|