|
עמוד:א
המזכירות הפדגוגית ולשכת המדען הראשי במשרד החינוך פנו ליוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך בשאלה מהם האתגרים בהוראת זהויות לאומיות, דתיות ותרבויות במערכות חינוך בעולם . מטרת הפנייה היא ללמוד על תוכניות להוראת זהות והאתגרים ביישומן, כדי לבחון לאורן את תוכנית תרבות יהודית-ישראלית בחינוך הממלכתי, ולהציע דרכי התמודדות עם אתגרים דומים . לצורך כך מוצגות בדוח זה תוכניות לימודים העוסקות בזהות לאומית וכן תוכניות לימודים בתחומי דעת כגון היסטוריה, דת ואזרחות, שיש להן היבטים של הוראת זהות לאומית, דתית או תרבותית והנחלתן . דוח מת"ת ( מידע תומך תכנון ) נועד להשיב על שאלות ממוקדות בסוגיות אקטואליות של מתווי מדיניות . התוצר הוא מסמך ממוקד, בהיר ומותאם אישית לצורכי המזמין . דוח מת"ת סוקר ספרות מחקר עדכנית וכן מדיניות חינוך . הסקירה נעשית בהתאם לנושא הנדון והיא מפנה את הקוראים להרחבות . חוקרים מהתחום מלווים את כתיבת הדוח, קוראים ומעירים במהלך הכתיבה . על הפקת דוחות מת"ת אחראים חברי צוות היוזמה : ד"ר תמי חלמיש אייזנמן : מנהלת ; ד"ר עדו ליטמנוביץ ושירה זיוון : עורכי הסדרה ; מוריה יזרעאלב : עורכת הפרסומים ; אמונה כרמל : מעצבת ועורכת גרפית ; אילה ולודבסקי-יובל : אחראית על הנגשת חומרים וידע ארגוני . בכתיבת הדוח השתתפה יערה אלעזרי-שבדרון . בכל שימוש במסמך זה או ציטוט ממנו יש לאזכר את המקור כדלקמן : ליטמנוביץ, ע' ( 2019 ) : חינוך להוראת זהות לאומית ודתית . יוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך .
|
|