3. טיב מקורות המידע

עמוד:11

11 3 . באיסוף המידע נדרשים החוקרים להסכמה ולשיתוף פעולה מצד כל משפחה ומשפחה בנפרד . זאת להבדיל מאיסוף נתונים בבתי הספר, שבהם כל התלמידים ממלאים שאלון בהוראת המורה . יש חשש שהורים הנוטים לשתף פעולה עם חוקרים אינם מייצגים את כלל אוכלוסיית החינוך הביתי . 4 . תלמידי החינוך הביתי אינם לומדים על פי אותה תוכנית לימודים המיושמת בבתי הספר, ובמיוחד שלא למען אותן מטרות שתוכניות הלימודים בבתי ספר מבקשות להשיג ( Neuman & Guterman, 2016 b ) . כלומר, סוג ההתערבות החינוכית והתשומות אינם זהים, ולכן יש קושי בהשוואת התפוקות . 5 . הגדרת האוכלוסייה אינה אחידה ויש מגוון רחב של פרקטיקות המוגדרות “חינוך ביתי” . למשל, משך הזמן שילד למד בבית ספר לפני שעבר לחינוך ביתי או מספר המסגרות שמחוץ לבית שבהן לומד הילד כחלק מהחינוך הביתי . מכאן שקשה לבודד את השפעת החינוך הביתי על הילדים מתוך כלל ההתערבויות החינוכיות שהילד זכה להם . כדי להתגבר על המגבלות במחקרים שנסקרו, השתמשנו, כאמור, בפרסומים בכתבי עת מדורגים ובמחקרים אקדמיים . במסגרות אלה חייבים החוקרים להצהיר על מגבלות המחקר, וחוקרים עמיתים מוודאים שהמסקנות תואמות את המגבלות שהוצגו . בהקשר זה חשוב לומר כי גם מחקרים על החינוך בבתי הספר ( ומחקרים במדעי החברה בכלל ) , אינם חפים מאתגרי תוקף ומהימנות . מקורות . Murphy, J . ) 2014 ( . The Social and Educational Outcomes of Homeschooling Sociological Spectrum, 34 ) 3 ( , 244 - 272 . [ סקירה כללית של תוצאות החינוך הביתי, המדגישה את האתגרים של תוקף ומהימנות המחקרים ] - Neuman, A . & Guterman, O . ) 2016 b ( . Academic achievements and homeschooling It all depends on the goals . Studies in Educational Evaluation 51, 1 - 6 . [ מאמר הגורס כי קיימים הבדלים במטרות החינוך בין חינוך ביתי לחינוך ציבורי, והבדלים אלו משפיעים על האופן שבו מפרשים את ההישגים בכל אחד מסוגי החינוך ] Terán, A . H . ) 2014 ( . La Educacionen casa : una modalidadeducativa a considerer . Tesis del título Licenciadaen Educación . Universidad San Francisco Ecuador . [ עבודת מחקר לתואר שלישי באקוודור . המחקר עוסק בהישגי החינוך הביתי ומתייחס בהרחבה לסוגיות כמו גודל המדגם, תוקף ומהימנות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר