הקדמה

עמוד:5

5 בשער השלישי – “בעד ונגד חינוך ביתי” – ריכזנו את עמדות התומכים ואת עמדות המתנגדים לחינוך ביתי . ניכר כי העמדות כלפי חינוך ביתי נובעות מתוך השקפת עולם חברתית, יותר מאשר מתוך תפיסה פדגוגית, והן לא בהכרח תואמות עובדות ומחקרים . החשש מהיחלשות השליטה של המדינה בהתפתחות הילדים מצטייר כטעם המרכזי נגד חינוך ביתי . מנגד, תפיסת החינוך כאפיק למימוש עצמי של ההורים, ומכאן כדרך חיים אותנטית וטבעית יותר, מצטיירת כנימוק המרכזי בעד חינוך ביתי . בדומה לכל מדינות העולם, גם בישראל גדל היקף הלומדים בחינוך הביתי . על פי הנתונים הרשמיים, בישראל לומדים כיום 1,150 תלמידים בחינוך ביתי . במהלך הסקירה לקראת כתיבת דוח זה למדנו כי בשנים האחרונות התגבשה בישראל קבוצת חוקרים מן האקדמיה המספקת מידע מחקרי רב על החינוך הביתי בישראל . למשל, מאז שנת 2003 נכתבו בישראל ארבע עבודות מחקר לתואר שלישי בנושא חינוך ביתי . שילבנו את המידע המחקרי מישראל בהתאם לנושאים בדוח .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר