2. עמדות בעד חינוך ביתי

עמוד:33

33 בספרו המאוחר – בלמידה מתמדת ( 2004 ) – כתב הולט את תמצית הביקורת כנגד מערכת החינוך : “החינוך הממוסד פועל מתוך ההנחה שילדים לומדים רק כאשר מלמדים אותם, רק את מה שמלמדים אותם, ורק בגלל שמלמדים אותם . זו לא האמת . זה מוטעה לחלוטין” . מקורות אדרי, א’ ( 2016 ) . חוויות החינוך הביתי של אימהות בחינוך ביתי . דיסרטציה לתואר שלישי, אוניברסיטת בן גוריון . [ מחקר לתואר שלישי הסוקר בכלים איכותניים את עמדותיהן של אימהות בחינוך ביתי בישראל ] איליץ’ . א’ ( 1973 ) . ביטול בית הספר . עברית : עליזה נצר . רמת גן : מסדה . [ ספר שבו מוצגת ביקורת כלפי הניהול ההיררכי של בתי הספר, ניהול המעודד פסיביות מצדם של התלמידים ] הולט, ג’ ( 1974 ) . כיצד נכשלים ילדים . עברית : מאיר הרניק . רמת גן : מסדה . [ ספרו הראשון של הולט המבוסס על תצפיותיו בכיתות בשנות עבודתו כמורה ] הולט, ג’ ( 2004 ) . בלמידה מתמדת עברית : יעל רן ואחרים . תל אביב : פראג . [ אסופה על בסיס כתבים, מאמרים והרצאות של הולט שיצאה לאור לאחר מותו ] כהן-מידן, ע’ וארם, ד’ . ( 2015 ) . חינוך ביתי בישראל : האמונות החינוכיות של האימהות ופעילויות הפנאי של הילדים . חוקרים הגיל הרך , 3 , 81 - 109 . [ מחקר שבחן עמדות של 60 אימהות לילדים בני 4 - ,6 מחציתן התחנכו בחינוך ביתי ] נוימן, א’ ( 2003 ) . חינוך מן הבית בישראל . דיסרטציה לתואר שלישי, אוניברסיטת בן גוריון . [ מחקר שבחן סוגיות עומק בחינוך ביתי בישראל ובהן : הכניסה לחינוך ביתי, היחס לחברה ולקהילה, הקשר בין הורים מחנכים לסביבתם ועוד ] Kalybayeva, T . ) 2015 ( . Motives For Contemporary Home Education : Seeing Through the Eyes of Parent Educators . Master dissertation, University of Oslo . [ מחקר לתואר שני על עמדות הורים כלפי חינוך ביתי בנורבגיה ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר