2. מאפיינים של תוכניות מוצלחות להכשרת מורים בנושא חינוך להתנהגות בטוחה

עמוד:22

22 . ) 2014 ( . Rössler, R . , Donath, L . , Verhagen, E . , Junge, A . , Schweizer, T . , & Faude, O Exercise‐based injury prevention in child and adolescent sport : A systematic review and meta‐analysis . Sports Medicine, 44 ( 12 ) , 1733 8471‐ . [ מטא-אנליזה שנשענה על נתוניהם של יותר מ - 27 אלף משתתפים . העדויות מראות שתוכניות למניעת פציעות עקב פעילות גופנית או אימון יכולות להוריד את שיעור הפציעות ב - % 46 בספורט צעירים מאורגן . כדי להפחית את שיעור הפציעות במידה הרבה ביותר, כדאי להתמקד בפעילות גופנית מסוג קפיצה בהשוואה לפעילויות גופניות אחרות . השיפור ניכר הן אם התוכנית מתבצעת לפני העונה הן אם במהלכה ] Shearn, P . , & Weyman, A . ( 2004 ) . Teaching Practice in Risk Education for 5 - 16 - year olds . Report Number HSL / 2005 / 23 . Health and Safety Laboratory . [ דוח על חינוך להפחתת סיכון בבתי ספר ציבוריים באנגליה, סקוטלנד וויילס . הדוח מתמקד במצב הוראת הבטיחות במעבדות בבתי הספר . מהדוח עולה צורך בפיתוח מקצועי של המורים בנושא . עוד מצביע הדוח על מורים למשק בית כמי שערניים ביותר לסיכונים מחוץ לכיתה ] מקורות נוספים על חינוך להתנהגות בטוחה Buckley, L . , Sheehan, M . , Shochet, I . , & Chapman, R . L . ( 2013 ) . Towards an integration of the theory of planned behavior and cognitive behavioral strategies : An example from a school‐based injury prevention programme . Educational Studies, 39 ( 3 ) , 285 ‐ . 297 [ באקלי ועמיתיו יישמו תוכנית למניעת פציעות בחטיבות ביניים באוסטרליה . התוכנית מבוססת על תאוריה של התנהגות מתוכננת וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי . נוסף על כך הוצגו במאמר תובנות של מורים על התוכנית ] Brenick, A . , Shattuck, J . , Donlan, A . , Duh, S . , & Zurbriggen, E . L . ( 2014 ) . Empowering children with safety‐skills : An evaluation of the Kidpower Everyday Safety‐Skills Program . Children and Youth Services Review, 44, 152 261‐ . [ במחקר זה הוערכה תוכנית להגברת הידע של ילדים בכיתה ג' על בחירות בטוחות . התוכנית כללה סדנה בבית הספר, מעקב שבועי, שיעורי בית הכוללים פן יישומי, מעורבות הורים ותרגול . תלמידים שהשתתפו בתוכנית הראו שיפור בידע . התוכנית יושמה כיאות, ותלמידים ומורים כאחד העריכו שהיא מוצלחת ] Chapman, R . L . , Buckley, L . , Sheehan, M . , & Shochet, I . M . ( 2013 ) . Pilot evaluation of an adolescent risk and injury prevention programme incorporating curriculum and school connectedness components . Health Education Research, 28 ( 4 ) , 612 526‐ . [ צ'פמן ועמיתיו חקרו את אותה התוכנית שחקרו באקלי ועמיתיו ( 2013 ) . בין השאר המאמר מציג את הכשרת המורים לתוכנית, הכוללת חיבור ( connectedness ) בין מורים לתלמידים וכן פיתוח קשרים חברתיים בין תלמידים ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר