3.4. Swindon Dance

עמוד:23

23 פתיחות ושקיפות של תהליך המיון כדי ליצור תחושה של הוגנות אצל המועמדים . כל המועמדים מקבלים משוב והצעות לפיתוח הכישורים שלהם, גם אם אינם מתקבלים לאקדמיה למחול . יצירת חוויה חיובית אצל המועמדים באמצעות מפגש עם רקדנים מקצועיים ומתן השראה במחול ( ביום הפתוח ובשיעור-מיון ) , תקשורת טובה וניהול יעיל של המיון . התפיסה במיון היא שיש לאתר רקדנים על רצף שבין מדדים ( criteria ) קשוחים לבין תפיסה רומנטית של הגאון המתפרץ . המחוונים במיונים מתמקדים בתחומים אלו : 1 גופניות – התאמה של הגוף למחול 2 מוזיקליות – תגובות הגוף למוזיקה מבחינת קצב ומבחינה רגשית 3 יצירתיות – יישום של דמיון במחול 4 יכולת ביטוי – עומק הביטוי ומורכבותו 5 יחס ( attitude ) – מחויבות למחול ומיקוד בו 6 presence / je ne sais quoi – הנוכחות של המועמד . מדד זה מאפשר לרקדנים מקצועיים להשתמש באינטואיציה שלהם למיון מועמדים . יתרונות הבחינה תהליך האיתור מובנה, אך כולל גם התרשמות אישית של בוחנים כאחד המדדים . בחינה של יכולות גלומות ולא של ניסיון מעשי וכן בחינה של מגוון רחב של סגנונות ריקוד . עירוב בני משפחה ( adults significant ) של מועמדים החל משלב המיון, במטרה להגדיל את טווח המועמדים ולתמוך במועמדים שאותרו והתקבלו לאקדמיה למחול . גיבוש שיתוף פעולה עם בתי ספר באזור כדי שישלחו אף הם מועמדים וכדי ליצור חוזה לא כתוב שיאפשר למתקבלים לשלב לימודים רגילים עם לימודי המחול המקצועיים . חסרונות אף על פי שהוכר כי התהליך הרב-שלבי תורם למהימנות האיתור, הוחלט לוותר עליו, כנראה בשל עלותו הגבוהה . חלק מהבוחנים חסר ניסיון בחלק מסוגי המחול ולא חש בנוח, לפחות בעבר, להעריך יכולת בהם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר