3.4. Swindon Dance

עמוד:24

24 הטבלה שלהלן מסכמת את מאפייניהם של מבחני האיתור שנסקרו בפרק זה : מסגרתסוג המבחןשם המבחן מהם התחומיםמי בוחן המבחן המרכזיים הנמדדים רב-שלבי – TIT שבעה מפגשים מורה הכיתה, מוריםשיעור רגיל שבועיים למחול ומומחים – לפי יכולת טכנית, מחוון מוטיבציה ויצירתיות רב-שלבי – D / TAP חמישה מפגשים מורה הכיתה ומוריםשיעור רגיל שבועיים למחול – לפי מחוון ולפי תפיסה אינטואיטיבית יכולת טכנית, מוטיבציה ויצירתיות מומחה למחול – לפילא צויןמבחן MAiDדיחי הבנה, ביצוע ופרשנות הבנתו חד-שלבי – SD יום אוריינטציה ויום מיונים שבו שלושה חלקים . בעבר המבחן היה דו-שלבי וכלל ראיון אישי מורים למחול יום מיונים ורקדנים – על פי מחוון כללי וכן על פי ניסיונם והבנתם הבנה, ביצוע טכני, מוזיקליות, מוטיבציה, יכולת ביטוי ונוכחות בימתית לסיכום פרק זה, קיימים דגמים שונים לאיתור ברוכי כישרון במחול השמים דגש על תוקף המבחן ועל ההוגנות שלו . דגמים אלו פותחו בעשורים האחרונים במסגרות מחקריות וכן במוסדות של הוראת מחול מקצועית . כפועל יוצא של הרצון לתקנן אותם ולפתוח אותם בפני כל סוגי הנבחנים, אלו הם מבחנים שדורשים השקעה רבה מצד המאתרים והנבחנים, ועלותם גבוהה . כמו כן במקרים רבים המחקר מציע לשלב את איתור ברוכי הכישרון בתוך תהליך רחב יותר של פיתוח הכישרון ( 2011 Redding, Nordin - Bates & Walker, ) . להרחבה Baum, S . M . , Owen, S . V . , & Oreck, B . A . ( 1996 ) . Talent beyond words : Identification of potential talent in dance and music in elementary students . Gifted Child Quarterly, 40 ( 2 ) , 93 - 101 . Oreck, B . A . , Owen, S . V . , & Baum, S . M . ( 2003 ) . Validity, reliability, and equity issues in an observational talent assessment process in the performing arts . Journal for the Education of the Gifted, 27 ( 1 ) , 62 - 94 . Oreck , B . ( n . d . ) . Talent Assesment in the Performing Arts : Dance Music Theater . ArtsConnection . [ חוברת מידע המתארת את המחוון ואת תהליך אומדן הכישרון למועמדים ולבני משפחותיהם ] Redding, E . , Nordin - Bates, S . , & Walker, I . ( 2011 ) . Passion, pathways and potential in dance : Trinity Laban research report : An interdisciplinary longitudinal study into dance talent development . [ מחקר שנמשך שלוש שנים ובחן את התפתחותם המקצועית של 800 רקדנים צעירים ממרכזי מחול באנגליה ] TIT Talent Identification Tool D / TAP Talent Assessment Process in Dance MAiD Multidimensional Assessment in Dance SD Swindon Dance

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר