מבוא

עמוד:11

מבוא 11 האלה קראתי בספרות ובמקורות תרבותיים מגוונים . חשתי כי העולם התרבותי הוא משאב חשוב, שכן כוחה של הספרות טמון ביכולתה לחשוף אותנו לאחרוּּת, להפגיש אותנו עם עולמות מורכבים ולטלטל את עולמנו . המפגש עם טקסטים מעצים את יכולתו של כל אדם להתייחס אל האחר כאל אדם שאינו זר לו, מיוחד אך שווה, שונה אך דומה . בכתיבת הספר שיתפתי את תלמידיי, והם שמחו ליטול חלק בתיעוד . ישבתי עם כל תלמידה ותלמיד לקריאת הקטעים שבהם סיפרתי עליהם, וביקשתי מהם לאשר ולדייק את הנאמר . חלקם קראו בקריאה דמומה וחלקם ביקשו שאקריא להם . היו תלמידים שביקשו לקרוא פרקים נוספים, שבהם לא הוזכרו, מתוך עניין ורצון ללמוד . בעקבות הקריאה שוחחנו על המסופר . עם חלקם הייתה זו שיחה קצרה וקלילה, ועם אחרים שיחה ארוכה ועמוקה . הקלטתי את תגובותיהם, ואת חלקן שיבצתי בספר . מספר אמהות המשתתפות בקבוצת ההדרכה שאותה אני מנחה קראו אף הן כמה פרקים, ומעט מהערותיהן שיבצתי בספר . נוסף על כך, ביקשתי את אישורם של ההורים לפרסם את אשר סיפרתי עליהם בפרק "החוט המשולש" . אשר לשמות התלמידים, ביקשתי מכל אחד-עשר תלמידי כיתתי, ומתלמיד נוסף מכיתה נמוכה יותר שאותו לימדתי, להמציא לעצמם שם בדוי . חלקם הגיבו מיד וחלקם התלבטו . חששתי שהם יתנגדו, שכן שמו של אדם הוא רכיב חשוב בזהותו, אך התבדיתי . רובם נענו מיד . אפרים בחר לכנות עצמו בשם זה "פשוט כי זה שם מצחיק" . שחר בחר להיקרא כך היות שזהו שמו השני . עליסה, האוהבת ספרות פנטזיה, בחרה בשם גיבורת ילדותה . נועם בחר בשם זה "פשוט כי זה שם יפה . אם יהיה לי בן, אקרא לו נועם" . יסמין בחרה בשמה "כי אני אוהבת שמות של פרחים, זה שם עדין ורגיש" . עומר בחר בשמו הואיל וזה שם ישראלי מאוד . יהודה בחר בשם זה בשל יהודה איש קריות . לטענתו : "זו מין בדיחה כלפי עצמי, משום שיש לי נטייה להיות בוגדני כלפי אנשים, בגלל חוסר היציבות שלי" . רחל גילתה שלצורך הכתיבה כיניתי אותה, באופן זמני, בשם רחל והחליטה לאמץ שם זה משום ש"זה גם שם ישן, כמו השם המקורי שלי" . לאיתמר, שהתקשה בבחירת שם,

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר