מבוא

עמוד:10

10 מבוא מיוחדים ומאתגרים, חלקם סוערים, חלקם מכונסים בעצמם, הצליחו תוך זמן קצר לטלטל את קיומי ולמלא אותי בשמחה, באהבה, בתובנות ובהתרגשות . לימים הצטרפו לכיתתי שלושה תלמידים נוספים . המפגש הראשוני שלי עם תלמידיי היה מפתיע ומאתגר . קשה לי כיום להיזכר בתחושות, במחשבות ובחששות איתם התמודדתי עם כניסתי לעבודה . חשתי שהאדמה רועדת תחת רגליי . לא ידעתי מהם הקשיים איתם אתמודד וכיצד אצליח לתקשר עם התלמידים ממקום עמוק ואמִתי . לא הבנתי מהם הקשיים והאתגרים של תלמידים אלו . ראיתי בהם נערות ונערים שאלמד להכיר, לכבד ואולי גם לאהוב . קיבלתי סיוע והכוונה מֵרַכזת כיתות התקשורת, קפצתי למים הסוערים, וגיליתי את השמחה, את ההתרגשות ואת האתגרים שבעבודה . החלטתי לכתוב ספר על שנים מופלאות אלו, שנות חסד, שבהן * למדנו, תלמידיי ואני, "לרכוש מתוך מגע, לתת בלי לרצות לקחת" . רציתי לספר על ההתמודדויות, על הלמידה, על היכולת להשתחרר מקיבעונות, על הנפילות ועל הצמיחה . לכך התווספו בקשותיהם של חלק מתלמידיי ושל הוריהם לתעד את המסע האישי שחווינו ביחד . הספר עוסק בהיבטים שונים של העבודה עם התלמידים ; היבטים חברתיים, תקשורתיים, פדגוגיים ואישיותיים . הוא אינו מציג משנה סדורה כיצד יש לעבוד עם תלמידי תקשורת, אלא מספר סיפורים קצרים על אירועים שונים, התמודדויות, קשיים, אתגרים והצלחות . ניסיתי לתאר תיאור אותנטי, ככל שניתן, את הנתינה ההדדית, את דרכי העבודה, את עולמם החברתי-תקשורתי של תלמידיי, את הקשרים בינינו, ובמידה מסוימת גם את העבודה עם הוריהם . הספר כולל קטעי שיחות שאותם הקלטתי בידיעתם של התלמידים וכן קטעים שהם כתבו בהזדמנויות שונות . חשוב לי להשמיע את קולם, לדייק בשפתם, ללא סינון ובלי שכתוב . אני פותחת כל פרק במובאה כגון שיר או מדרש בקריאה מחודשת שלי . ליצירות אלה נפתחתי כתוצאה מהמפגש העמוק שלי עם תלמידיי שעל הקשת . בעבודתי נקשרתי לאנשים עם התמודדויות מורכבות, בחלקן שונות מההתמודדויות שלי . על ההתמודדויות המורכבות * נתן זך, "כולנו זקוקים לחסד", כי האדם עץ השדה, תמוז, ,1999 עמ' 26 .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר