|
עמוד:13
מבוא 13 אוטיזם פחות מציגים, ולא יודעים להציג אותם בצורה אמתית ולא סטריאוטיפית . את גם מציגה בספר שאין תרופות קסם" . התרגשתי מניסוחה של רחל "ראית בתלמידים שלך אנשים, אנשים לא פגומים" . האתגרים והקשיים איתם מתמודדים התלמידים שפגשתי הם אמנם מורכבים יותר וחריפים יותר מאלו של מרבית האנשים, אך מי מאתנו אינו חווה "קצר בתקשורת", או תקלות בתקשורת עם חלק ממיודעיו ? מי מאתנו אינו מקובע במקומות מסוימים ? למי מאתנו אין קשיים בניהול הזמן ? כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים לליווי, לאהבה ולכבוד . שלוש הערות חשובות "למען ירוץ קורא בו" ( חבקוק ב ב ) : א . תלמידי כיתתי אובחנו כולם על הקשת האוטיסטית . האבחון זיכה אותם להיות משולבים בחינוך רגיל, כאשר השתייכותם כפולה . מחד גיסא, הם תלמידי "כיתת תקשורת", ומאידך גיסא הם תלמידי "הכיתה המשלבת" . כיתת התקשורת היא כיתה קטנה המונה חמישה עד שמונה תלמידים, והלומדים בה זכאים לטיפולים רגשיים, ליום לימודים ארוך, לחופשות מקוצרות ועוד . לכיתה זו חדר משלה, ובו מתקיימים שיעורים פרטניים ושיעורים קבוצתיים שונים כגון : כישורי חיים, מיומנויות חברתיות והכנה לחיי עבודה . נוסף על כך, לכל תלמיד ותלמידה נבנית תכנית לימודים אישית הקובעת, בין השאר, אילו מקצועות ילמד ב"כיתה המשלבת" — הכיתה הרגילה שלומדים בה כל תלמידי השכבה . תלמידי כיתת התקשורת אמורים להשתלב בכל הפעילויות החברתיות של תלמידי הכיתה המשלבת . בכל כיתת תקשורת עובד צוות הכולל : מחנכת, מורה עמיתה, תומכות הוראה ומטפלים רגשיים . מחנכת הכיתה מנהלת את הצוות ומתאמת עם הגורמים השונים . ב . קיימים מונחים שונים להגדרת אנשים עם אוטיזם : אנשים על הרצף האוטיסטי, על הספקטרום האוטיסטי, המגוון האוטיסטי והקשת האוטיסטית . אני מעדיפה את המונח "הקשת האוטיסטית", בשל הקונוטציה הססגונית שלו . הדימוי הוויזואלי של שלל צבעי הקשת אינו מקבע את האדם, אינו מציג תפיסה היררכית של רמות תפקוד, אלא מאפשר ראיית מגוון של תופעות .
|
|