|
עמוד:9
מבוא | 9 יותר בלימודי הבגרות הייתי מתקבלת למכללה – אבל מה עם החניכים שלי בתנועת הנוער ? לא יכולתי לעזוב אותם כדי לשבת בבית וללמוד לבגרויות . מי היה מכין איתם את הצגות סוף השנה ? את המסע הסניפי ? את המחנה ? מה אני יכולה לעשות עכשיו ? " הסיפור של טלי נפוץ יחסית בקרב בני נוער שאוהבים הוראה ועושים לילות כימים בפעילויות חוץ - בית ספריות, כגון תנועת נוער, התנדבויות למיניהן, עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים או סיוע לילדים חולים במחלקות שונות בבתי חולים . לא פעם פעילויות אלו פוגעות בלימודים ובציוני הבגרות . נראה כי הרקע האישי והאישיות של בני הנוער הללו מתאימים ביותר ללימודי הוראה . מנהלי בתי ספר ישמחו להעסיק מורים ומורות כאלה בבית ספרם . אולם מבחינת דרישות הסף של מוסדות החינוך חלקם אינם עומדים בקריטריונים לקבלה . קריטריונים אלה מבוססים בדרך כלל על הישגים אקדמיים, כגון ציוני בגרות והציון במבחן הפסיכומטרי, ובמרבית האוניברסיטאות גם נדרש להשיג רמה מסוימת במבחני האנגלית . קריטריונים אלה בדרך כלל אינם מתחשבים בניסיון בהדרכה או בהוראה, באישיות המתאימה, באהבת הילדים או בתרומה לחברה . די בציון שעובר את סף הקבלה בציונים הקוגניטיביים כדי להתקבל ללימודי הוראה . סיפורה של אסנת אסנת מאוד אוהבת מספרים . מגיל צעיר היא תמיד הייתה סופרת כל דבר שראתה . יש 17 מדרגות בבניין שבו היא גרה . היא עברה כל בוקר 42 צעדים עד לתחנת האוטובוס לבית הספר . על מדף הספרים בבית הוריה היו 22 ספרים . בבית הספר היסודי היא למדה חיבור וחיסור, כפל וחילוק, ומיד הבינה את הקשרים בין פעולות החשבון לבין הפתרונות לתרגילים . בעוד חלק גדול מהילדים בכיתה התקשו להבין את העקרונות בהכפלת שברים או בחישובי אחוזים, אסנת הבינה מיד את המשמעויות וסיימה את כל התרגילים ראשונה . אסנת תמיד תהתה לעצמה : ״מה כל כך קשה לילדים האחרים ? מה לא ברור להם שהם כל כך מסתבכים בשיעורי הבית ? ״ היא אף פעם לא הבינה מה הקושי של הילדים האחרים ולמה הם כל כך שונאים את לימודי המתמטיקה . לא הייתה לה סבלנות או אמפתיה לקשייהם . ילדים בכיתה לעיתים ביקשו ממנה להסביר להם את החומר,
|
|