|
עמוד:13
ר ו תה נ ת ק ב י ן ח ק ר ה ל ש ו ן ל ח קר ה ס פ 13 היצירה . בכל חברה מתמסדים, כידוע, וריאנטים סגנוניים המותנים בנסיבות תמתמסדת רמ,הגלומות בלשון בזמן נתוןהשימוש . מתוך האפשרויות השונות ביניים ניטרלית של שימושי לשון בלתי מסומננים ( בתודעת המשכיל הממוצע של הזמן ) , שביחס אליה מקבלים האמצעים הלשוניים האחרים את ערכיותם ) . גם אם קשה להגדיר ולתאר 2014 Ben - Shahar ; 0991שחר - לשונית ( בן - הפנים חושתאת הלשון הסטנדרטית של חברה כלשהי, קיומה אינו מוטל בספק בת השיח בתרבות, הן הדובר הן נמענו, והיא חיונית לתפעול נוח - הלשון של בני ויעיל של השפה . האפקט הסגנוני של יסודות לשוניים בטקסט יחיד מושג, בין השאר, מבליטותם על רקע הלשון הסטנדרטית . זכיר כאן הוא ההקשר של היצירה הספרותיתאקשר שלישי שה קסט שאת לשונו אנו באים לנתח . שום טקסט איננו אוסף שלהיחידה, אותו ט יסודות לשוניים גרידא, אלא מכלול מאורגן של אמצעים שיש ביניהם קשרי ) . יסודות לשוניים בטקסט הספרותי מתפקדים לא רק 2791זהר - גומלין ( אבן קשרים ליסודותלשוני, אלא הם מת - כסימנים שיש להם מסומנים בעולם החוץ מוכים להם או רחוקים מהם בטקסט . המשמעויות של היצירהאחרים ס הספרותית עולות מאופן הארגון של האמצעים הלשוניים בטקסט, שיש לו תפקיד מרכזי בהצגת המציאות . בטקסט השירי, שברוב התרבויות הוא מגלה תכונות של לשון מאורגנת לא תבניתיסודות ברצף . מהו משקל בשיר אםקשר ביןביותר, בולט מאוד ה ערך ) ברווחי זמן קצוביםידי חזרה על יסודות דומים ( שווי - קצבית, הנוצרת על ( במיקומים שווי ערך ) ? גם החריזה או המצלול הם תבניות צליליות הנבנות ) . 6891מחזרה על יסודות הגאיים דומים על פני רצף השיר ( יאקובסון ן חריזה, מצלול,התבניות הלשוניות המובהקות, כגו,בפרוזה הסיפורית גם סוג טקסט זה,עם זאת, וחות פעילות ומובחנותמנם פומשקל, תקבולות, א לשונו מובנית : יסודות שונים בו מקיימים זיקה ליסודות אחרים בטקסט . יסודותפני רצף הטקסט הספרותי עשוי היוצר לפזר - לדוגמה, בנקודות שונות על ם מאותו תחום סמנטי, כשהםהלקוחייסודותלשוניים זהים או דומים, או מתארים אפיזודות שונות, שאין ביניהן בהכרח קשר טבעי . תופעה זו מעוררת סמך - את הקורא לראות באפיזודות השונות אפיזודות אנלוגיות ולהבין אותן על בלה תחבירית, לדוגמה, יוצרת הקבלההק . ) 8691יחסיהן ההדדיים ( פרי
|
|