דברי פתיחה ותודה

עמוד:13

] 13 [ ד ב ר י פ ת י ח ה ו ת ו ד ה עמיתה וחברה, קראה גרסאות באנגלית של המאמרים שנהפכו לפרקי הספר והעלתה סוגיות שנבעו מנקודת המבט שלה כאמריקנית . הערותיה הנחו אותי לעיין מחדש בטקסטים . תודות למי שאפשרו להביא את הספר לדפוס : בראש ובראשונה לפרופ' אלי שאלתיאל, העורך הראשי של ספריית אופקים בהוצאת עם עובד, שדיבר על לבי פעמים רבות לכתוב ספר על קולנוע, ובזכותו הספר יוצא עתה לאור . לירון בלוך, ראש בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב לשעבר, לפרופ' רז יוסף, ראש בית הספר כיום, וד"ר בועז חגין, שהיו היוזמים והמקימים של סדרת טיש לקולנוע וטלוויזיה ״עומק שדה״ . תודות לכתרי שחורי ולדוד ליפקינד, מנהלי קרן הקולנוע הישראלי, שצירפו את הצעתי לסדרת ספרי הקולנוע של הקרן . המענק של הקרן אפשר לי לפנות זמן למחקר ולכתיבה . אני מודה ליוצרי הסרטים שנתנו את הסכמתם לשבץ בספר תצלומים מסרטיהם — שמם מופיע עם התצלום של הסרט . אני מודה לאסיסטנטית שלי מורן עובדיה שהייתה לעזר רב בהפקת כתב היד . ליביו כרמלי, מנהל ארכיון הסרטים של בית הספר לקולנוע הושיט לי תמיד עזרה והעמיד לרשותי סרטים לצפייה ככל שביקשתי . מי-טל נדלר, בפגישות הרבות עמה, איתרה בכתב היד נקודות תורפה בניסוח הטיעונים ובתיאור הסרטים ואירועי העבר והפרידה את הבר מן התבן . היא הציעה חלופות מוצלחות ושכתבה קטעים רבים בכל אחד מן הפרקים . התוצאה הייתה הבהרת רעיונות, שפה תכליתית יותר, צלילות באמירה ונגישות בקריאה . התרומה של מי-טל נדלר לא תסולא בפז, אני אסיר תודה על חוכמתה ועל מסירותה . תודה מיוחדת לשלוש נשים יקרות לי : רעייתי תלמה הנדלר, מייסדת המכון לתפקודי המוח במרכז הרפואי איכילוב ובאוניברסיטת תל אביב והעומדת בראשו, ובנותינו ליבה ורננה . שלושתן היו קשובות ללבטים שלי ותרמו תובנות שלא עלו בדעתי . הן תמכו בי במילים טובות והכילו ברוח טובה רגשות סותרים שנבעו מן הזיכרונות של שדה הקרב . הן נטעו בי את ההכרה כי כתיבת הספר תסייע למתן את הזיכרונות משדה הקרב . לסיום אציין כי אחדים מן הפרקים התפרסמו בגרסאות שונות של מאמרים שכתבתי בכתבי עת ובאנתולוגיות בעברית ובאנגלית :

עם עובד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר