|
עמוד:6
מבוא - אהלות 6 יטפיסקאזוטאספרי וטמא'ל"ת ? המתעליושהאהילמאהילאםומנין,טמאמתעלמאהילאדםאלאבמשמעאין . " 1 ) . 113" ( טז, עמ' 'ימיםשבעת ',יגעאשר',הדופקלרבות',יגעאשר',הגולללרבות',יגעאשר',קברשלפתחוזה, 'השדהפני' . " 2 הגולל הוא האבן המגוללת על פני הקבר, והדופק הוא מסגרת ) . 113" ( טז, עמ'דופקאחרדופקלרבות האבן המחזיקה את הגולל . הגולל הוא כלי, והוא טמא משום נגיעה ( המשך המדרש להלן ) . הדופק קבר, אולי משום שהוא נשען על אדמת קברות . מחובר לקרקע והוא נחשב לחלק מה חכמהאףומנין . מעיהבתוךעוברהשמתלאשהפרט,בחרבליהרגשדרכובחלל, 'חרבבחלל' . " 3 אףטמאשהחכמההימיםכליכול' . הנוגעכל'ל"ת [ ? טמאהתהאאשהשלמעיהלתוךידהשהושיטה ) . 311 - 213עמ' " ( טז, לזהפרט',יתחטאהוא'אמרת ? טמאהתהאהאשה . עושהאינו,ולחוץממנהוחרשוחזר,מענהחציחרש . עושהזההריכאחתהמענהכלשחרשבזמן" הפרסביתזהו,ומערבמזרחוחרשהוחזר,ודרוםצפוןחרשה : בתוכהקברשאבדהפרסבית ? כיצד וחזרבשחרחרשה,קברבהשאבדשדה ? הפרסביתעושהשאינוהפרסביתכיצד . הפרסביתשעושה ,שמאיביתדבריגדולהבבקעהאפילוהפרסביתעושה . הפרסביתעושהאינו,הערביםביןוחרשה ) . 313" ( טז, עמ' אמהמאהאפילוריםאומהללובית ) 164 - 165 ' עמ ( קכזפיסקאבמדברספרי הימנוהפורשאתלעשות,מכללומוציאוהכתובוהרי,חללבכללהמתאף, 'במתאוחרבבחלל'" ,עצמובפניהמתעלשלימדשמצינולפי,חללבכללהמתאיןאומריונתןרבי . יאשיהרבידברי,כמוהו נבילהומה . הואל וחומרקאמרת ? כמוהוממנוהפורשאתאףלעשותמנין . עצמובפניהחללועל ! לא ? ! כמוהוממנוהפורשאתבושנעשההואדיןחמורהמת,כמוהממנההפורשאתבהעשהקלה אמרת ? מועטתשבעהטומאתשמטמאבמתתאמר,מרובהערבטומאתשמטמאבנבילהאמרתאם מנין . ערבטומאתמטמאונבילה,שבעהטומאתמטמאשהמת . ריבהבמתוהלא ? ריבההיכןוכי הואדיןחמורהמת,בהיסטמטמאההיאהריקלהנבילהמה . הואחומרול קאמרת ? בהיסטשמטמא – שבעהטומאתשמגעומקוםאמרת ? ערבטומאתכאןאף,ערבטומאתלהלןמהאי ! בהיסטשיטמא בדברבהרגואומרמאיררבי . ערבטומאתהיסטו,ערבטומאתשמגעומקום . שבעהטומאתהיסטו הורגכל'ומרללמודת ? והרגוהחץבוזרקאפילואו . בהיסטשמטמאמדברהכתובטומאהשמקבל עלהורגאף,חיבורוידיעלנוגעמה,לנוגעהורגמקיש, ) יטלאבמדבר ( 'תתחטאובחללנוגעוכלנפש . חיבורוידי הרי,בעצםהנוגעכלאומרכשהוא ? כשעורהעצםאלאאינואו . החימןאברזה – ' אדםבעצםאו' ,בעניןנאמרועצמותושני . החימןאברזה' ? אדםבעצםאו'ומרללמודתמההא . אמורכשעורהעצם כברייתוהמתמהחר,אברד . כשעורהעצםזה – 'בעצםהנוגעוכל',החימןאברזה – 'אדםבעצםאו' . ועצמותוגידיםבשרכברייתוהחימןאבראף,ועצמותוגידיםבשר וחומרקלאמרת ? פתוחקבראלאאינואו,סתוםקברזהאומראתה . סתוםקברזה – ' בקבראו' ,טומאהמקבלשאיןקבר,פתוחכשהואצדדיומכלמטמאאין,טומאהמקבלשהואאהלומה . הוא
|
הוצאת משנת ארץ ישראל
|