תוכן העניינים

עמוד:8

פרק ז : כפירה שמקורה בחלל פנוי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 פרק ח : יחסם של רש"ז ור"נ מברסלב לכפירה ולשכל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 1 . יחס לכפירה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 2 . השלכת השכל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 פרק ט : סגנון, אווירה ועמדה נפשית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 "פילוסופים קדמונים" ו"פילוסופים דעכשיו" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 חלק ד : רש"ז והפילוסופיה היהודית בימי הביניים מבוא לחלק ד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163 פרק י : שלילת הפילוסופיה היהודית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 1 . פסיקה הלכתית נגד הפילוסופיה היהודית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 2 . אמונה בימי התנ"ך וחז"ל לעומת אמונה בימי הביניים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 3 . התפיסה ההרמוניסטית של הפילוסופיה היהודית בחסידות חב"ד . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 פרק יא : יחסו של רש"ז להגות הפילוסופית של הרמב"ם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 1 . דיון ראשוני . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 2 . מקומו של הרמב"ם בספר התניא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192 נספח : האם נטה ה"צמח צדק" לפילוסופיה ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 יחסם של חוקרים נוספים ל"צמח צדק" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216 שער שני : אמונה והתבוננות חלק ה : שכל ואמונה מבוא לחלק ה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 פרק יב : דעת ואמונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227 1 . הגדרת דעת והגדרת אמונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227 2 . האם סבר רש"ז שהאמונה באל אוניברסלית ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 פרק יג : הנשמה – העוגן הנסתר של האמונה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 1 . מהי הנשמה ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 2 . הנשמה נמצאת אך בכיסוי והעלם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר