|
עמוד:14
| 14 מבוא כיצד �זה �עם �ישראל �עדיין�, �שהעולם �נשלט �בידי �רשעים ? "סובל שציון�, �מחבר �מי �השילוח, �מרדכי �ליינר' �ר, �תלמידו פרש�ממנו�ולימד�שאל�האמת�עלינו�לצרף��,�ביצא'קברו�באיז ,��איש �האמת, �גם �משה �רבנו . �את �המידות �סבלנות �ושלום והבין �שעליו �לחבר �לתכונותיו�, �נאלץ �לברוח �בגלל �האמת ת�ושלום�כדי�שיוכל�להכיל�את�העולם�לאורך�זמן�גם�סבלנו . �ולהנהיגו בין �קרקוב �ללובלין �נפגוש �שתי �עמדות �יסוד �החלוקות� שבית �הכנסת �הנושא �את�, �א"הרמ . �ביחס �להלכ�ה �בישראל ,���שם �נטמן – שמו �סמוך �לבית �העלמין �העתיק �של �קרקוב � נושא �את �דגל �ההכרעה �ההלכתית �האחידה �ועמה �את�� לו�, �יוסף �קארו' �ן �ערוך �של �רהשולח . �האחדות �בישראל הפך �להיות �ספר �ההלכה �המוסכם�', �המפה'הוסיף �את � נאבק�,�ל�מלובלין"המהרש,�בן�דורו . �והמאחד�של�כל�ישראל והאמין �בקדושתם �של�, �על �חירות �הפוסק �וחירות �הפסיקה שני �הקולות�� . �המחלוקת �ושל �ריבוי �הדעות �בעם �ישראל בהתפתחות�הללו �לא �נד�מו �והם �שני �הווקטורים �העיקריים � . ��עד�היום – ההלכה� נפתח �צוהר �לשתי �תמונות �של�טישים �חסידיים��, �לבסוף ונפגוש �שתי�, �בגטו �בוכניה �שליד �קרקוב, �בתקופת �השואה האחד �מבעלז �והשני�, �רים"דרכים �הפוכות �של �שני �אדמו הרבי �מבעלז �מצא �דרך �כיצד �לרחף �מעל� . �מווילפולי בן�מקיר�א"גם�כשכל�העולם�בוער�ו,�להיות�בנצח,�המציאות והרבי �מווילפולי �הטיח �דברים� ; � ( יא', �חבקוק �ב" � ) תזעק ה �את�"תבע �מהקב, �שאלה �וצעקה �כלפי �מעלה, �בתהיה ולא �יכול�היה �שלא�לתת �ללבו �השבור��, �עלבונם �של �הבנים . �להתבטא�בתפילתו
|
|