|
עמוד:10
10 פתח דבר יעסוק בהכרת מערכת החינוך על היבטיה השונים, דרך התוודעות לבעלי תפקידים שונים ולסמכויותיהם במערכת החינוך . בתחומי הדעת הנלווים תיכלל התייחסות למעמדן של רשויות חינוך מקומיות ולגורמים אחרים הקשורים למערכת החינוך . הספר יעסוק גם במעמד הורי התלמידים ובזכויות ילדיהם במערכת החינוך . מטרה חשובה נוספת היא היכרות עם מקורות המשפט הישראלי, עם סוגי בתי המשפט ובתי הדין העוסקים בתחומי החינוך ועם מכלול מערכת החינוך בעיניים משפטיות . המקורות שעליהם מתבסס הספר לקוחים מפקודות מנדטוריות, חוקי המדינה, פסיקות בתי המשפט, ספרות משפטית וספרות מתחומי המשפט העברי, מנהל החינוך, פדגוגיה ועוד . הספר שלפנינו מתאר את : א . מקורות המשפט הישראלי ב . סיווג בתי המשפט ובתי הדין בהם מתקיימים דיונים בנושאי חינוך ג . פירוט מעמדם המשפטי של מגזרי חינוך ממלכתיים וייחודיים, שבו נכללים כל מוסדות החינוך הקיימים במדינה, וביניהם : החינוך הממלכתי . 1 החינוך הממלכתי דתי והמועצה לחינוך הממלכתי דתי, המתווה דרך . 2 למערכת זאת מוסדות חינוך לא יהודיים על סוגיהם השונים . 3 בתי ספר מוכרים שאינם רשמיים ובתי ספר ייחודיים . 4 החינוך המיוחד . 5 החינוך הקיבוצי . 6 מוסדות החינוך החרדיים . 7 בתי ספר של תל"י ( תגבור לימודי יהדות במוסדות חינוך ממלכתיים ) . 8 בתי ספר ביתיים ( home schooling ) . 9 בתי ספר ניסויים . 10 בתי ספר של החופש הגדול . 11 מוסדות חינוך המצויים מעבר לגבולות הקו הירוק של מדינת ישראל . 12 מוסדות חינוך לילדי עובדים זרים במדינת ישראל . 13 ד . סמכויותיהם של בעלי תפקידים בהיררכיה המדרגית של מערכת החינוך, החל משר החינוך וכלה בבעלי תפקידים זוטרים . במסגרת זו קיימת התייחסות מיוחדת לסקטורים ייחודיים במערכת החינוך .
|
|