השימוש בשפה כמבע ביצועי בספרים שתהיי לי הסכין וסוס אחד נכנס לבר מאת דויד גרוסמן

עמוד:9

ה ש פ ה ב שנ י ס פ ר י ם ש ל ג ר ו ס מ ן 9 בשנים האחרונות מתוך החלטה, וכמעט מתוך מחאה, לא כתבתי על ה בספרות שלי . [ . . . ] רציתי לכתוב על דברים אחרים,אזורי האסון האל חשובים לא פחות, שקשה למצוא להם זמן, ורגש וקשב מלא כאשר מסביב רועמת המלחמה, הכמעט נצחית . [ . . . ] כתבתי על גבר ואשה בתוך בועה הזויה שלשמכוננים להם שפה פרטית, כמעט הרמטית, אהבה . " ( שם ) בנו השני לצבא חש הכרח לכתוב על המציאותעוד מציין גרוסמן שעם גיוס הקשה שבה הוא חי . ) לתיאור מופע 2011 ( נופל מחוץ לזמן בהמעבר מתיאור חוויית השכול הוא מפתיעכך - ) שנכתב שלוש שנים אחר 2014 ( סוס אחד נכנס לבר סטנדאפ ב ) מציין ששני רומנים אלה מרחיבים את גבולות הז'אנר 5102וקיצוני . צורן ( שני כיוונים מנוגדים בתכלית . הראשון, בצורה הדרמטית, בלשוןשלהם ל השירית, בנושא ובאופן הצגתו כתוב בזיקה ברורה לטרגדיה, ואילו האחרון, קומדי כתוב מתוך זיקה ברורה לקומדיה . - בתיאור מופע סטנדאפ סוס ו ) 1998 ( שתהיי לי הסכין שני הספרים שבהם אני עוסקת במאמר זה דיו של האירוע האסוני בחייו של גרוסמן . י ) נמצאים משני צ 2014 ( אחד נכנס לבר יהאהרמיקום שונה זה הוא גורם מרכזי ביותר לשוני בשימוש בשפה כפעולה של בכל אחד מהספרים . ) הוא המבע פותח 7ה ! ! ! " ( עמ' – ב טוב קיסרי – "ערב טוב, ערב טוב, ער אפ המתואר לכל אורכו . ומכונן את מופע הסטנד סוס אחד נכנס לבר את הספר הספר כולו הוא ביצוע ותיאור, בו זמני, של הופעת סטנדאפ ייחודית של דובלה ידי - . ההופעה מבוצעת על ,2013 באוגוסט 75גרינשטיין, סטנדאפיסט בן ידי דובלה לצפות - הסטנדאפיסט ומתאר אותה אבישי, חבר ילדות, שהוזמן על להבחין בין סוגי מבעים שונים שדובלהניתן ) 2006 ( במופע . בלשונו של אוסטין ואבישי כמספרים המתחלפים של הספר משתמשים בהם . דובלה, הגיבור הראשי, משתמש במבע הביצועי, ואבישי, חבר הילדות שהוזמן לצפות במופע, משתמש במבע קביעתי ( אקספוזיטורי ) תוך שימוש בטענות, דיווחים, תיאורים . דומהוכ מה, - מה ולא רק אומרים דבר - יצועי עושים דבראוסטין מציין שבמבע הב המבע הביצועי עשוי להיות מוצלח או בלתי מוצלח ולא אמיתי או שקרי . עוד מציין אוסטין שהפקת המילים היא ההתרחשות העיקרית של המעשה, אבל רק

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר