|
עמוד:13
הקדמה 13 בידי תלמידים מרחבי אירופה — גרמניה, קרואטיה, ספרד, בלגיה, פינלנד ואנגליה — וכיום הארגון מארגן סדנאות ברחבי אירופה, אסיה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון . ארגונים נוספים קיימים בברזיל, באיטליה ובקנדה, ובקרוב גם בישראל . כך, תוך עשרים שנה, הפכה טכניקת צ׳כוב מטכניקה אזוטרית הידועה למתי מעט, לטכניקת לימוד מרכזית במקומות רבים בעולם . ה ט כ נ י ק ה ש ל צ ׳ כ ו ב ו – Im a g e Wo r k Tr a i n i n g כדי לסגור את המעגל, משהו על הקשר האישי שלי לטכניקה של צ׳כוב . אחרי שלמדתי מפיטר פריי, יצאתי לדרך עצמאית של לימוד תיאטרון באנגליה, עבודה כשחקן מקצועי בארץ ( בין השנים 1966 - 1971 ) , לימודי בימוי ודוקטורט באוניברסיטת ברקלי, ולאחר מכן הוראת משחק ובימוי במשך 28 שנים בחוג לאמנות התיאטרון של אוניברסיטת תל אביב . במשך כל השנים הללו למדתי בהזדמנויות רבות שיצרתי לעצמי ממורים רבים שכיוונו אותי לתחום מאוד מסוים של עבודת השחקן — הקשר בין גוף לדמיון, בהם סטיבן ג׳וסף ( שהיה מורה שלי בחוג לתיאטרון באוניברסיטה של מנצ'סטר והקים את תיאטרון הזירה המקצועי הראשון באנגליה ) , ג׳קלין קרונברג ( שהקימה את תיאטרון האימפרוביזציה המצליח Theatre Games בתיאטרון החאן הירושלמי שפעל בשנים 1968 - 1971 ) , אאוג׳ניו ברבה ( , ) Eugenio Barba ג׳ו צ׳ייקין ( , ) Joe Chaikin ולא ובהשראה
|
|