|
עמוד:14
אלא בזוגיות בין שני שותפים , שיכולה להיות נקודתית או מתמשכת , שיכולה לכלול שותפים משני המינים או מאותו המין . בזוגיות שבה נדון , המיניות תהיה הציר המלכד את אנשים . הרצף שבו נתמקד נע מפורקן יצרי שבו האחר הוא שותף מזדמן , מעורר ונזקק , מול השאיפה לשותף זוגי שאותו אפשר לאהוב , עליו אפשר להישען ובו לבטוח . נאיר זוגיות אינטימית שבה המיניות היא שפה לקשר , לשייכות ולביטחון , כשהצרכים של האחר – של הפרטנר ושל השותפות – נלקחים בחשבון . הזוג האנושי החל כתא משפחתי שבו פונקציות של ביטחון ופריון ממשו את עצמן . היום – כאשר הפריון הופרד לכאורה מן הזוגיות , ממשיכים הצרכים במין ובקשר להתקיים . הזוגיות פרצה את המסגרת ההטרוסקסואלית לזוגיות חד מיניות כתו תקן ; זוגות חד מיניים רוצים להינשא ולהביא ילדים לעולמם , ולא להישאר במסגרת של מין מזדמן . משפחה היא כיום גם מסגרת חד הורית , אלא שהמבוגר בה זקוק לשותף ולמיניות משל עצמו , כדי שההורות לא תבלע את כל ישותו , שאיננה רק כך . זו המסגרת שבה מעוגן הספר הנוכחי . לבטים העולים בתוך טיפולים פסיכולוגיים – הם סוללי הדרך בו . התיאורים הטיפוליים יופיעו באותיות נבדלות . שפה מינית שיכולה להישמע בוטה בטקסט – היא פשוט הבאת מילות אנשים / מטופלים כלשונן . הוא נועד לעורר מודעות ומחשבה , לא לחיקוי התנהגויות המסופרות בו . הספר מציג תחילה את הקוטב המיני של הזוגיות כדי לאפשר היכרות קרובה עם מהותו של המין ועם ביטוייו העכשוויים בחיינו במרחב ביולוגי , פסיכולוגי וחברתי . המין הוא ישות מורכבת שבה לתשוקה המינית שלנו יש דחף גופני , שהוא לא לגמרי נשלט ומפעיל אותנו . עם היצר אנו גדלים במערכת של רגשות ועמדות כלפי מין : של בושה , אשמה , ומבוכה או האדרה של השג מיני כניצחון ( בר חלוף עם חלוף האורגזמה ); אנו מתפקדים בחברה שמספקת מודלים לחיקוי , שברמה הפרטית מאמללים לא פעם את הגבר או האישה , הנער או הנערה – המנסים ומתנסים . בבסיסה , המיניות נעה במרחב שבין פנטזיה לבין מימוש , אלא שהיום הגבולות ביניהם נזילים ( עד כפייה במין והרחבת טווח העונג ) , ולכן הם דורשים שנבחן אותם ואת המחירים שאנו
|
|