דבר העורכת מורים "פדגוגים-דיגיטליים" בעידן המידע

עמוד:14

שהמורים יוכלו להסתגל לשינויים , להפנימם ולהתמודד עם המכשולים בדרך להטמעתם . הם גם יאפשרו למורים ללמוד מניסיונם של אחרים , לפתח את המיומנויות שלהם בשלל תחומים גם אחרי ההכשרה הפורמלית וליצור מעגלי תמיכה מקצועיים שיסייעו לעבודתם בשטח ויתמכו בה . מה בספר ? הספר מיועד לכל אנשי החינוך , לעובדי ההדרכה ולקהילות המחקר והפיתוח הן באקדמיה והן במכללות להכשרת מורים , ולכל מי שיש לו עניין בגישור על הפערים בין תהליכי ההוראה והלמידה בבתי הספר ובמערכות החינוך לבין החיים הממשיים בחברת המידע . יש בו מחקרים עדכניים של מיטב החוקרים בישראל , בשיתוף מורים בוגרי התכנית " טכנולוגיה בחינוך " לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים . מחקרים אלה משלבים בין התאוריה והמעשה ופותחים צוהר ליישומה של פדגוגיה דיגיטלית בבתי הספר . בספר שישה פרקים העוסקים בפדגוגיה דיגיטלית – פדגוגיה בסביבות למידה עתירות מידע וטכנולוגיה . בפרק הראשון בוחן פרופ ' חנן יניב מה עושה לנו ולילדינו העולם הדיגיטלי , המשנה את אורחות חיינו , את ההרגלים שלנו , את דרכי החשיבה שלנו , את סדר יומנו ואת תפיסת הזמן שלנו . המחבר מדגיש כי בצד הברכה שהשינויים האלה מביאים , הם גם עלולים לשטח את העולם שסביבנו לרדידות מאיימת , ולפיכך הפדגוגים הדיגיטליים מחויבים לחפש ללא הרף ערוצי גיבוי למיומנויות הנמצאות בסכנת הכחדה . בפרק זה המחבר מנסה להציג דרכים לגיבוי ולחיזוק של מיומנויות שהחידושים הטכנולוגיים מאיימים עליהן , ומבקש לעורר דיון , מחקר ופיתוח של פעילויות , מודלים וכלים ללמידה בעולם של שינוי . ארבעת הפרקים הבאים חושפים את הקורא לעולם של פדגוגיה דיגיטלית הלכה למעשה ומתמקדים בפעילויות שונות , במודלים ובכלים ללמידה בעולם של שינוי . בפרק השני מביאות עדנה טוויל וד " ר דלית לוי את סיפוריהם האישיים של שלושה מורים בבית ספר יסודי בעקבות שילוב של פדגוגיה דיגיטלית בכיתותיהם , ומתארות את השינויים שחלו באופני פעילותם בבית הספר תוך כדי שילובה של מערכת מודל ( . ( Moodle הסיפורים מתמקדים בין היתר במה שגרם למורים לקחת חלק בשילוב האתר בעבודת ההוראה , בחוויות מהעשייה היום - יומית בכיתה , בדברים שהקשו עליהם את המשימה ובדברים שתרמו להתפתחותם המקצועית .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר