|
עמוד:3
תוכן עניינים הקדמה .......................................................................................................... 5 שער ראשון : חוויה חינוכית במוזאון - תאוריה ומחקר חינוך מוזאוני - היסטוריה , תאוריה , פדגוגיה | יערה מוגדם 11 .................... אוצרות , חינוך ומה שביניהם : החינוך במוזאונים בישראל - נקודת מבט היסטורית | אורנה יאיר 21 ....................................................... מה נשתנה ? הפדגוגיה של שנות האלפיים במוזאון ובכיתה | טלי גביש 34 ................................................................................................ לפרש אמנות : השוואה בין שתי גישות דיאלוגיות | רחל שליטא ............. 48 סביבה ושיח בהוראת מדעים לגיל הרך במוזאון המדע ע״ש בלומפילד בירושלים | דיאנה אלדרוקי פינוס ......................................... 70 שער שני : מתאוריה למעשה - שותפויות בין מוזאונים לבין מערכות חינוך שותפויות בין בתי ספר למוזאונים - ספרות ומקרי חקר מייצגים מהעולם | יערה מוגדם 89 ............................................................. אדם - תנועה - סביבה : פרויקט ארצי ותערוכה של מגמות אמנות במוזאון ישראל | טלי גביש , סיגל ברקאי , ליהיא ספיר , אורלי עמיקם ואלדד שאלתיאל 94 ............................................................ חושבים מחוץ למסגרת : פרויקט משותף למוזאון פתח תקווה לאמנות ולבית הספר קפלן שבפתח תקווה | ליאור שור , אלומה רז ואפרת איגר 99 ........................................................................................... “ מפגשי האביב״ - יוצרים יחד - בונים יחד | אמנון ארבל , עדי מזרחי וניצה קפלן 103 .......................................................................................... ארגז כלים לאזרחות טובה : שיתוף פעולה בין מוזאון מורשת בתי המשפט לבין תיכון יוב״ל שבירושלים | אורנה יאיר ...................... 109 פיתוח תערוכה פעילה כסביבה לחקר ולגילוי | שיר מלר - ימגוצ׳י ....... 113 שיח פדגוגי : שותפות בין מוזאון גן המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות לבין בית הספר שמרית מנתניה | רויטל דבדבני ומרים פרי ..................................................................... 125
|
|