תוכן העניינים

עמוד:5

פרק שלישי - חינוך לתרבות של שלום 97 ......................................................... מהו חינוך לתרבות של שלום ? .................................................................. 97 ג ' יין אדמס ( 101 ......................................................................... ) 1935 - 1860 שלום חיובי ושלום שלילי ........................................................................ 103 לימודי שלום וחינוך לתרבות של שלום ................................................... 105 פסיפס המרכיבים של חינוך לתרבות של שלום ....................................... 109 פתרון קונפליקטים ............................................................................ 110 חינוך לזכויות אדם ............................................................................. 114 חינוך לרב - תרבותיות ......................................................................... 115 פיוס ( 117 ..................................................................... ) reconciliation שלילת האלימות המבנית .................................................................. 121 חינוך לצדק סביבתי לעומת חינוך לשמירת איכות הסביבה .............. 123 חינוך לצדק כלכלי ............................................................................. 126 חינוך לאי - אלימות , פציפיזם וסירוב אזרחי ........................................ 127 פירוז נשק והמאבק במירוץ הנשק האטומי ....................................... 132 אקטיביזם וחינוך לתרבות של שלום .................................................. 135 חינוך לשלום בבוסניה והרצגובינה .......................................................... 139 חינוך לתרבות של שלום - תהיות ............................................................ 143 פדגוגיה ביקורתית - פמיניסטית וחינוך לתרבות של שלום ....................... 145 פרק רביעי - חינוך לשלום בישראל : מפגשי יהודים ופלסטינים 149 .................. מבוא ....................................................................................................... 149 הרקע למפגשים ................................................................................. 154 מבט דרך מושגי הפדגוגיה הביקורתית - פמיניסטית ........................... 159 מודלים של קבוצות מפגש ...................................................................... 164 מודלים המכוונים לשינוי אישי ................................................................ 166 מפגשים המבוססים על תאוריית המגע ............................................. 166 מפגשים המבוססים על מודל קוגניטיבי ועל ידע .............................. 169 המודל של מפגשי משימה ................................................................. 171 מפגשים המבוססים על המודל הפסיכו - דינמי ................................... 173 מודלים החותרים לשינוי מבני ................................................................. 175 מודל העימות ( 175 ...................................... ) confrontational model מודל הנרטיבים ................................................................................ 177

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר