תוכן העניינים

עמוד:3

תוכן העניינים הקדמה ......................................................................................................... 11 פרק ראשון - יסודות הפדגוגיה הביקורתית ................................................... 17 פתיחה אישית 17 ........................................................................................... מהו חינוך ביקורתי ? .................................................................................. 20 שורשיה של הפדגוגיה הביקורתית ............................................................ 24 הזיקה לבובר ....................................................................................... 24 הזיקה לאסכולת פרנקפורט 27 ................................................................ פאולו פרירה - האיש ומושגי היסוד של תורתו ......................................... 28 דיאלוג ................................................................................................. 29 מיפוי המציאות .................................................................................... 31 שאילת שאלות והטלת ספק ................................................................ 32 העצמה ................................................................................................ 33 רפלקטיביות ........................................................................................ 34 חשיבה ביקורתית ................................................................................ 35 מחקר לשינוי המציאות 37 ....................................................................... הביקורת על פרירה ................................................................................... 37 מורכבות הטיעונים .............................................................................. 38 היבטים יישומיים ................................................................................. 38 פערים בין סגנון הכתיבה לתוכנה ........................................................ 39 דילמות בפדגוגיה ביקורתית ...................................................................... 40 יוזמות חינוכיות המבוססות על הפדגוגיה הביקורתית .............................. 41 בית ספר לרפואה בפיליפינים .............................................................. 42 נאמני משפט ( 43 ................................................................. ) para - legal אזורי שלום ( 44 ............................................................... ) peace zones בית ספר למרק .................................................................................... 44 בתי הספר הציבוריים בפורטו אלגרה .................................................. 45 פדגוגיה ביקורתית בישראל ....................................................................... 47 בית ספר קדמה .................................................................................... 47

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר