הקדמה

עמוד:13

הקדמה ביום קיץ לוהט , באמצע החופשה הגדולה של שנת , 1973 התקבל בלשכת ראש הממשלה גולדה מאיר שבירושלים מכתב מפתיע . בכתב יד ילדותי ומנוקד על דף שורות שנתלש ממחברת ביקש יאיר וולף בן השש , תלמיד כיתה א מודאג מירושלים , לברר עם ראש הממשלה את הסיבות ליוקר המחיה ההולך ומאמיר . וולף הצעיר דיווח לראש הממשלה כי ליד בית ספרו יש מכולת , ובה לטענתו אי אפשר למצוא שום דבר שאפשר לקנות בעשר אגורות . " חבר שלי רצה לקנות שתי [ כך במקור ] מסטיקים ואמרו לו ששום דבר אין בעשרה . אני רוצה לדעת למה אין ? " כתב וולף המאוכזב . כשבועיים אחר כך הוא זכה למענה מאת דבורה ברגמן מלשכת ראש הממשלה : " קבלנו את מכתבך והתפלאנו לשמוע שחברך לא הצליח לקנות בחנות המכולת גומי לעיסה בעשר אגורות " . " עד כמה שידוע לנו ישנם סוגים של גומי לעיסה שמחירם עשר אגורות או אף פחות " . ברגמן הודתה לוולף על מכתבו ואיחלה לו בשם ראש הממשלה הצלחה בלימודים . כדי לשמח את ליבו ולבקשתה של ראש הממשלה , צירפה למכתב גם את " תמונתה למזכרת " . בתחילת שנות השבעים ועוד לפני המלחמה שפרצה באוקטובר 1973 וטלטלה את מדינת ישראל במובנים רבים התאפיינה ממשלת גולדה מאיר ברגישות חברתית . הממשלה העמידה את רווחת הילדים והנוער בראש סדר עדיפויותיה . אחת הפעולות החשובות שעשתה כשהעמידה גולדה את הנושאים החברתיים בראש סדר יומה של הממשלה הייתה הקמת ועדת ראש הממשלה לילדים ונוער במצוקה בשנת , 1970 לאחר המהומות שחוללו " הפנתרים השחורים " . היא עצמה השתתפה בכל ישיבות הוועדה . " הסימפטיה של העם נתונה לגולדה " , קבע שמעון פרס שר התחבורה ושר התקשורת בממשלתה , ביולי 1973 וצדק . גולדה מאיר זכתה לפופולריות רבה , בעיקר בשל מדיניות החוץ המסועפת שאהבה והרבתה לעסוק בה , אולם גם בשל ענייני פנים ורגישותה כלפי השכבות החלשות בעם . היא ופנחס ספיר , שר האוצר בממשלתה , הנהיגו מדיניות רווחה מרחיבה , שנועדה לשפר את מצבן של השכבות הנחשלות . הוצאות הממשלה לחינוך ילדים באזורי מצוקה גדלו ביותר מ 30 אחוז , ותקציב התמיכות לשכבות הנחשלות גדל בכ 50 אחוז . בחלק מספרות המחקר נקבע

עם עובד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר