מבוא

עמוד:10

שיש בו צורך מעשי לשגשוגה של המדינה ; שישנו הכרח בחינוך לפטריוטיזם לוקלי ישראלי . בשערו השני של הספר אטען וארצה לשכנע שהחינוך לפטריוטיזם בישראל מאז הקמת המדינה ועד היום הוא ברובו חינוך לפטריוטיזם לאומי " חזק " , כפי שזה יאופיין בהמשך הדברים ; שקיימת אנומליה בין הרוח הכללית של החינוך העכשווי בעולם המערבי ובישראל לבין פטריוטיזם לאומי " חזק " . זאת לאור אפיוני המצב הפוסט מודרני , ובמיוחד לאור אפיוני תופעת הגלובליזציה , וכן כתוצאה מהיחלשות העצמה של הרגש הלאומי יהודי ציוני בקרב חלקים בחברה הישראלית הכללית , היחלשות שנובעת מסיבות פוליטיות , דמוגרפיות ותרבותיות ; שחינוך לפטריוטיזם ישראלי " חזק " אינו יכול להתקבל בקרב הציבור הישראלי חרדי והציבור הישראלי ערבי ; שחינוך לקוסמופוליטיות אינו יכול למלא את מקומו של חינוך לפטריוטיזם מקומי , בפרט במדינה המצויה בקונפליקט אלים ומתמשך עם שכניה . בשערו השלישי של הספר אציע קווי פתרון לאי ההלימה שבין ההכרח בחינוך לפטריוטיזם בישראל ובין הקשיים הרבים העומדים היום בפני מי שמבקשים לחנך לפטריוטיזם ישראלי . קווים אלו יימתחו באמצעות פיתוחו של מושג ה " פטריוטיזם האזרחי המכיל " שבסיסו אזרחי ולא לאומי , שאותו תוכלנה לאמץ הקבוצות השונות בחברה בישראל , ושאליו , על פי ההצעה , ניתן יהיה לחנך את רובו המכריע של הדור הישראלי הבא .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר