מבוא

מתוך:  > כותבים חינוך > מבוא

עמוד:8

בה מרבים לדון העוסקים בהכשרת מחנכים לכל הגילאים . המודלים השונים המוצעים ליישום בתכניות ההכשרה להוראה , כמו למשל מודל אקדמיה – כיתה בתקופה הנוכחית , מהווים עדות לתהיות ולספקות בנוגע לאיזון הרצוי בין תיאוריה לבין פרקטיקה ולאופן שבו תיווצר זיקת הגומלין ביניהן בתכניות ההכשרה . הידע המחקרי והתיאורטי בסוגיה זו , המוצג בספר הנוכחי , עשוי לתרום לדיון ולהחלטות בנוגע למודלים של הכשרה להוראה . ספר זה הוא אסופת מאמרים המחולקת לארבעה שערים . בשלושה שערים מציגים מרצים ומרצות במכללת לוינסקי לחינוך את דרכם לרתום את מומחיותם בתחומי הידע התיאורטי שלהם להתפתחות המקצועית של הסטודנטים , תוך התייחסות להתנסותם המעשית במוסדות החינוך . הם מציעים דרכים באמצעותן לימודי הפילוסופיה , הסוציולוגיה , הפסיכולוגיה , תיאוריות על שיח ושפה , מדידה והערכה ותפיסות על החינוך המיוחד יכולים להיות מקושרים אל חיי היומיום של המורה בבית הספר והגננת בגן הילדים . החשיפה לאופני הקישור השונים המתקיימים בין התיאוריה לשדה בתחומי ידע מגוונים יכולה לתרום באופן משמעותי לדיון ושיח פורה בשאלת הידוק הקשר בין התיאוריה לשדה . בשער הרביעי של אסופת מאמרים זו מוצגת סוגית טיב הקשר בין התיאוריה לשדה מנקודת המבט של הסטודנטים הלומדים במכללה . התייחסותם של הסטודנטים נוגעת להבנתם את טיב הקשר הקיים בין לימודי החינוך ולהדרכה הפדגוגית ולתפיסתם על טיבו הרצוי של קשר זה . מוצגים שני מחקרים שנערכו על שתי קבוצות שונות של סטודנטים במכללה : קבוצה אחת היא של סטודנטים שלמדו בשלוחת אילת , קבוצה שנייה למדה בתכנית לימודים ייחודית . מחקרים אלה לא רק משקפים את מורכבותו של תהליך הכשרת המורים והגננות , אלא גם מצביעים על כמה כיוונים יישומיים ולפיכך עשויים לשפר את הקשר בין התיאוריה למעשה ובכך לקדם תהליך מועיל של הכשרת מורים וגננות בארץ . בספר זה , העוסק בהכשרה להוראה , יש עניין ותועלת לכל העוסקים בתחום החינוך בכלל ולקהילת העוסקים בהכשרה להוראה – חוקרים ומקבלי החלטות , מרצים , מדריכים וסטודנטים בפרט . בנוסף , בהיות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר