עקרונות האי-ודאות

עמוד:

שערה הלבן זוהר מתחת לפנסי התאורה , והיא מתבוננת בנחת במתחולל על הבמה . שישה רקדנים , ארבע נשים ושני גברים , בבגדי יומיום , שופעים אנרגיה , חוצים את הבמה הלוך ושוב בצהלה , כמעט עפים , נעים לצליליה של תזמורת קטנה : אקורדיון , כינור , צ ' לו וחליל צד , הממוקמת כל העת בפינת הבמה , ונגניה חופשיים להגיב בספונטניות למתרחש . החלילנית האלגנטית ויפת תואר , בעלת חזות מזרחית ושיער שחור גולש , מנגנת לסירוגין בחליל צד ושרה בקול צלול וחודר - לב שיר נפוליטני עממי , והרקדנים רוקדים . המופע כולו מעורר תחושה של שחרור ספונטני , של חופש תנועה , של חופש להיות כפי שכל אחד מאתנו בוחר להיות . עם זאת ברור , כי הספונטניות נשענת על סדר ועל משמעת פנימיים . כיצד ייתכן , שסדר וחופש , מבניות וספונטניות מתקיימים בכפיפה אחת ? האם ביטחון וחוסר ביטחון יכולים להתקיים זה לצד זה ? האם ביטחון יכול להתקיים בחוסר ביטחון ? האם ניתן לגלות סדר בחוסר סדר ? האקדמיה למוסיקה בברוקלין ( Brooklyn Academy of Music או BAM ) היא מרכז תוסס של מופעים בכל ענפי האמנות . בית בן שלושה אולמות לאמנות מתקדמת , חדישה , ניסיונית , אמריקנית ובינלאומית . כל המי ומי בתיאטרון , במחול ובמוסיקה בארצות הברית , באירופה ובמזרח הרחוק , הופיעו ומופיעים על במותיה במסגרת " פסטיבל הגל החדש " ( , ( New Wave Festival המתקיים מדי סתיו ואביב . משך כל המופעים כשבוע , ומחירי הכרטיסים צנועים ( כ - 25 דולרים לכרטיס ביציע העליון ) . המופע הוא שיתוף פעולה בין ג ' ון הגינבוטהאם , חבר בלהקת המחול המפורסמת של מרק מוריס , לבין מיירה קלמן , שנולדה – איך לא ?! – בתל אביב למשפחה , שנמלטה לארץ מן הפרעות ברוסיה . כשהייתה בת ארבע עברה המשפחה לניו יורק . עם השנים יצא שמה כמאיירת , כמעצבת וכסופרת , שאיירה עמודי שער לניו יורקר , הופיעה ב -TED וכתבה 18 ספרי ילדים מאוירים , שקנו להם קהל קוראים , המורכב מילדים וממבוגרים כאחת . עקרונות האי - ודאות ( או " עקרונות חוסר הביטחון " , ובאנגלית זה נשמע משכנע יותר : The , ( Principles of Uncertainty הוא שמו של ספר ,

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר