תוכן העניינים

עמוד:6

פרק חמישי : שנות האלפיים – ויכוחים סוערים נוכח נרטיב היסטורי שחוק 127 ........................................................................................... פרשת הטבח בכפר קאסם .................................................................. 128 לימודי מורשת ותכנית 100 המושגים ................................................. 132 הקו הירוק .......................................................................................... 137 סיורים לחברון ולארץ האבות 139 ............................................................ הנכבה ................................................................................................ 143 ההיסטוריה בשני נרטיבים 154 ................................................................. בסבך המחלוקות : התעלמות וקיפוח , בלבול בין מטרות והיעדר משמעות ................................................................................ 160 פרק שישי : " שיבה משואה לאמונה " – האומנם נרטיב היסטורי חדש ? 169 ........ תודעת השואה : מ " הם " ל " אנחנו " ........................................................ 170 " שואה שלנו " : דילמות של טיפוח - יתר 179 ............................................... מ " הגענו מאוחר מדי " עד " ומצעדנו עוד ירעים אנחנו פה " – צה " ל והשואה ..................................................................................... 185 השואה כדת אזרחית .......................................................................... 192 פרק שביעי : מבט עולמי - המחלוקות על העבר בהקשר גלובלי 199 ................. תכנים ומורשת מול מיומנויות וחשיבה ביקורתית .............................. 202 " עבר של מי ? " : רב - תרבותיות , הגירה וגלובליזציה ............................. 206 רוחות הרפאים של העבר : ההתמודדות עם " שלדים בארון " ............... 214 מול שוקת שבורה : קנון שהתרסק , קנון שנשחק והאתגר של ריבוי הפרספקטיבות .................................................................... 225 היסטוריה ואמונה : תולדות האדם מול תכנית הגאולה האלוהית ............................................................................... 236 המחלוקות בישראל בראי המבט העולמי ........................................... 239 פרק שמיני : עבר במעבר - ניתוח המחלוקות כנגזרת של שינויים 245 ............... תמורות במעמד הדיסציפלינה ובאופייה ............................................ 245 שינויים בתפיסה של למידה משמעותית וחינוך ראוי ......................... 249 מעברים במציאות דמוגרפית , כלכלית וחברתית ................................ 256 תמורות פוליטיות לאומיות ובין - לאומיות .......................................... 258 שינויים אידאולוגיים - תרבותיים 262 ......................................................... אפילוג : ממחלוקות לדיאלוג 265 ....................................................................... מקורות 277 ......................................................................................................

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר