ג. ערכים אתיים פתוחים ומשתנים - אתיקה היא אונטולוגיה

עמוד:97

בקהילה וסביבה , תוך הנחלה של תבנית אתית מוסכמת , המותאמת למקורותיו ולסביבת חייו . אנו יודעים עד כמה חזקה התחושה הראשיתית המוסכמת ב " משפחה " , " מולדת " , " בית אימא " , או תפיסת המציאות הממשית דרך מנהגים , טקסים וסמלים חברתיים בסביבת חייו של אדם , הנובעות מאיכותם של אפיוני תנועותיו במרכבת חייו . הפלטפורמה הגנרית מאפשרת ליחיד יכולות אפריורי לאבחון והפנמה של פעולה כ " טובה " , כ " רעה " , כ " טעימה " , כ " נעימה " , כ " מפחידה " וכו' באופן סובייקטיבי . מטען המידע ההקשרי המונחל גנרי - היסטורי , נפעל אל מול המציאות החדשה הרוחשת , יוצר ובונה את התבנית האתית המעודכנת שלו בחברה משותפת . 109 לפיכך , מחולל " היסטוגרפיה" ועמו המחוללים " הנאה - כאב " , " אושר - עצב " ו " ניסיון " מעצבים בהווה את היחיד בהתאמה גבוהה , רגשית ותרבותית , עם הוריו , חבריו וסביבתו , המגדילים את פוטנציאל הישרדותו . אנו רואים את המתאם הגבוה בין אותם המחוללים בקהילות קיצוניות וסגורות , לעומת קהילות פתוחות וסובלניות יותר . לכן גם קיימים התאמה ודמיון בין אנשים החיים באותה קהילה , בצורתם , בתנועתם וב " לבושם " במרחב - הנאותיהם , סבלם , פעילויותיהם ותפיסת עולמם . הסיווג הסובייקטיבי של ערכי מנעדי ה " טוב " וה " רע " מתחיל כבר מהמפגש הראשון עם החומר - אנרגייה במצת החיות . חירות הבחירה , זכות הבחירה האונטולוגית של איכות חיינו , " ובחרת בחיים " , נבחנת כבר עם קבלת המזון הראשוני ברחם אמנו , ונמשכת עד , למשל , הבחנתנו במבט הפקיד הבירוקרט , שגם הוא פנים , " כאחד ממנו " , מתייחס אל מול פנינו . בחינתם של ערכי מנעדי ה " טוב " וה " רע " מתרחשת אפוא במשך רציף ושוטף , כאן עכשיו בחיי היחיד ; ממבחן אופן תנועתנו בתוך המרחב ועד למערך התקשורת הקיימת ורוחשת בין כל חלקי 109 סיבות נוספות להתפתחותה של מערכת אתית מבוארות במשנה הסדורה הראשונה פרק , II שלב , 1 " הכרה באי השלמות " .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר