ב. מחשבה - יש ממשי אונטולוגי

עמוד:94

כאשר מתרחש תהליך חשיבה , הוא מרכיב בתוכו פעילות סינרגטית בין המחוללים הנדרשים - " שכל " , " ניסיון " , " תבונה מעשית " ומחוללים אחרים - תוך זרימה דינמית של מידע באופן רב - כיווני ממאגרי הזיכרון השונים למחוללים הרלוונטיים ובחזרה . בכדי שהחשיבה תהיה בהירה ותכליתית , לא די באיכות טובה של מחולל " זיכרון " ומאגרי זיכרון , אלא גם בתפיסת מציאות הולמת . כאשר ליחיד מחולל ה " אופי" באיכות נמוכה , למשל אופי חרדתי קיצוני , הוא אמנם יתרגם פעילות מחשבה באופן נהיר לו עצמו , אך מעוות מול המציאות בפועל ועל כן יגרום נזק לעצמו ולסביבתו . יש אנשים היכולים לקיים קו חשיבה רציף ומורכב דרך כתיבה , שהיא רצף תהליכי , ואילו אחרים עושים זאת טוב יותר בדיבור . יכולת קליטה , שמירה ואחזור של רצף אירועים - תופעות אמנם תלויה באיכותו הראלית של מחולל זיכרון , אך גם מושפעת מכלל נסיונותיו של היחיד בסביבת חייו להעצים את פעילות אנרגיית חיותו . כאשר מתרחשת מחשבה בפועל , כל הגופנפש חושב . אנו תופסים את המחשבה כמתרחשת במוחנו , מאחר שהמוח הוא אוסף חשוב ביותר של מאגרי המידע לסוגיהם , הנמצא בין מנגנוני ארבעה חושים , ומרכז תקשורת דינמי המשתמש בשמיעה , בראייה , בצורה ובתנועה , ואילו למעשה המחשבה פועלת ומסונכרנת בכל מהותו של היחיד החי . מחשבה מודעת ושאינה מודעת פועלת ומופעלת בעקבות שינויים באנרגיית החיות , הממירים משמעויות לפעילויות של היחיד במרחב . למעשה , כל איברי הגוף וחלקיו מהווים תשתית ביולוגית חיה , המקיימת קשר סימביוטי הדדי כגופנפש הולם . התחושה היא כאילו המחשבה " מתגלגלת לה בראש " , אך זאת כאמור עקב היות המוח מארג של מאגרי זיכרון הקשריים . היחיד חי עם מכלול גדול של מחשבות פועלות בו - זמנית ובכל עת . מכלול המחשבות מורכב מאותם סוגים של

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר