עמוד:5
תוכן העניינים הקדמת העורך ............................................................................................... 7 שער ראשון : להבין הבנה על שני סוגי הבנה - שיחה עם מנחם ברינקר ...................................... 13 שמואל שקולניקוב - מהי הבנה .......................................................... 23 יהודה בן - דור - הבנה איכותית : מחשבות על חינוך בעקבות ויטגנשטיין .......................................................................................... 30 נטע סובינסקי - על מהפכות חינוכיות והנחות מוצא פילוסופיות : הערות על הבנה בעקבות היידגר ........................................................ 41 דאגלס ניוטון - ההיבטים הרגשיים של ההבנה ................................... 52 לי שולמן - להתייחס ללמידה ברצינות ............................................... 64 יורם הרפז - הבנה מרושתת : שיחה לשם הבנה ................................... 77 שער שני : ללמד להבין דיוויד פרקינס - מה ראוי להבין ? הדרך אל ההבנות הגדולות ............. 97 הווארד גרדנר - מדוע גם תלמידים מצטיינים בבתי ספר מצטיינים אינם מבינים ? .................................................................................... 109 קירן איגן וג׳יליאן ג ' אדסון - התפתחות ההבנה המוקדמת : אנו מתחילים כמשוררים ................................................................... 128 דניאל וילינגהם - מדוע תלמידים חושבים שהם מבינים כשאינם מבינים 134 ................................................................................ ג ' יי מקטאי ואליוט סייף - הוראה לשם הבנה .................................... 142 יעל פורמן שהרבני ונועה ציון - הוראה ביצועית לשם הבנה ............ 151 ענת זוהר - חשיבה מטא - קוגניטיבית ולמידה לקראת הבנה ............. 162 שושיק לוי - יפרח - ההוויה קובעת את ההבנה 172 ..................................
|