הקדמה

עמוד:10

עם החברה ולהשביח את ערכה . מחקרים מראים שבדרך כלל הרוכש טועה . המוכר יכול להיות בעלים יחיד , משפחה , קיבוץ , בעל שליטה עם שותפים או קבוצת שותפים . במקרה האחרון , לשותפים עשויים להיות אילוצים ומטרות שונים אלה מאלה ולכן יהיו להם העדפות כלכליות שונות . המכירה יכולה להתבצע באמצעות מכירת מניות החברה או פעילות החברה , והתהליך יכול להיות רצוני או כפוי . המכירה יכולה להיות של כל החברה , רק של השליטה או של חלק מיעוט . כל מאפיין גורר תהליך שונה . במקרה שהחברה היא ציבורית , בעל השליטה צריך לפעול באופן העומד בחוק ובכללי רשות ניירות הערך והבורסה הרלוונטיות , במקרים שבהם הבעלות מפוזרת , כמו בחברות ציבוריות אמריקאיות , מבצעים את המכירה הדירקטוריון וההנהלה הבכירה של החברה . עיקר תשומת הלב תוקדש בספר זה למכירה של מלוא הבעלות בחברה פרטית . מדובר בתהליך מרתק וססגוני , מרובה החלטות והתלבטויות , כדוגמת הדילמה הבסיסית אם לפנות למספר רב של רוכשים פוטנציאליים כדי לעורר תחרות על החברה לעומת האינטרס לשמור על חשאיות התהליך כדי למנוע פגיעה אפשרית בעסקי החברה . לעתים , עצם קבלת ההחלטה על אפשרות מכירה היא אירוע אמוציונלי כבד משקל , בייחוד אם מדובר במכירה של חברה פרטית על ידי משפחה שלה קשר היסטורי לחברה . מכירות ענייניות יותר ורגשיות פחות מאפיינות משקיעים פיננסיים או מנהלי קבוצת חברות שהחליטו שאין יותר מקום לעסקי החטיבה . נשאל גם אם על המוכר לתת עדיפות לרוכש המחויב לפיתוח החברה , למורשתה ולשמירה על העובדים או שהכלל הוא מכירה למרבה במחיר . תהליכי מכירת חברות מתרחשים זה מאות שנים , כבר מאז הקמת החברות הראשונות באנגליה במאה ה - , 16 ויש אנשים וגופים העושים זאת באופן מושלם , אפילו בפעם הראשונה שלהם . עם זאת , מדובר בתהליך מורכב המחייב תכנון מראש ומשמעת בביצוע תהליך מסודר . מכירת

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר