לא חושך לא אור תלמידים וסטודנטים עם ליקויי ראייה ועיוורון בישראל

עמוד:3

ספר זה מוקדש באהבה להוריי מתי ( מתיתיהו ) ואילנה הס . תודות לשם כתיבת ספר זה נרתמו אנשים כפרטים וכמייצגים ארגונים רבים . אני מבקש להודות לכולם . ראש בראשונה לתלמידים ולסטודנטים ששיתפו אותי במהלך השנים במידע , בחוויות ובתובנות שלהם ושל בני משפחה . תודה לפרופ ' שונית רייטר מאוניברסיטת חיפה על העזרה , על הליווי בהערות ובהארות בכל תהליך הכתיבה . תודה מיוחדת לד " ר אלן שבלב ולצוות הפיקוח על חינוך תלמידים לקויי חושים בראשות גב ' שלומית כהן על הסיוע , על התמיכה ועל ההירתמות למען הצלחת הפרויקט . תודה לד " ר נורית נוישטט - נוי ולנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות על שיתוף ' מסמך ההנגשה ' שבו המלצות להנגשת בית הספר וסביבתו לתלמידים ולאורחים עם ליקויי ראייה ועיוורון . תודה גדולה לגב ' נדין הולנדר , מנכ " לית עמותת ' לראות ' – העמותה לחקר בריאות העין ומניעת העיוורון בישראל , על הרוח החיובית ועל סיוע באיסוף חומרים במיוחד עבור הפרק הרפואי . תודה לגב ' גילה זיידל , יו " ר עמותת ' אופק לילדינו ' – ארגון ארצי של הורים לילדים עם עיוורון ולקות ראייה ; למר משה עובד , מנכ " ל עמותת על " ה – העמותה לקידום הסטודנטים העיוורים והדיסלקטים בישראל אשר סייע לי רבות בתיאור ובהסבר עדכני של מערך התמיכה הקיים לסטודנטים עיוורים בישראל , ולגב ' רחל סקר , מנהלת ' בית חינוך עיוורים בירושלים ' , על שיתוף הפעולה . תודה רבה לשרון סופר ומור נקש על הסיוע בכתיבת תכנית הלימודים המותאמת . ואחרונים ומאוד חביבים – צוות הוצאת הספרים של מכון מופ " ת – תודה לד " ר יהודית שטיימן , העורכת הראשית ; לד " ר אריאלה גדרון , העורכת האקדמית , שליוותה אותי בעצות טובות בתהליך הכתיבה ; ולחני שושתרי , רכזת ההוצאה . תודה למאיה זמר - סמבול , המעצבת הגרפית , על העיצוב היפהפה ולדפנה בר - און , העורכת הלשונית , על עריכה יעילה . תודה מיוחדת לעדי רופא , עורכת הלשון האחראית , על התמיכה ועל עבודת העריכה הקפדנית בשלבי הבאת הספר לדפוס . סליחה אם שכחתי מישהו . הספר הוא הזיכרון .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר