תוכן העניינים

עמוד:5

תוכן העניינים הקדמה ................................................................................................................... 7 שער ראשון : משבר הסמכות החינוכית מבוא ................................................................................................................... 13 פרק ראשון : על מושג הסמכות החינוכית ............................................................. 14 סוגי סמכויות ........................................................................................................ 16 סמכות הידע וסמכות בעל הידע .......................................................................... 20 מקור הסמכות החינוכית ...................................................................................... 25 פרק שני : על חיוניות הסמכות למעשה החינוכי .................................................... 29 תיאור הגישה המציעה חינוך ללא סמכות חינוכית ............................................... 30 ביקורת על הגישה המציעה חינוך ללא סמכות חינוכית ....................................... 35 סמכות מוסווית .................................................................................................... 39 הטענה אם כך : הסמכות חיונית לחינוך , והיא חלק בלתי נפרד ממנו .................... 40 פרק שלישי : על המצב הפוסט - מודרני וההגות הפוסט - מודרניסטית .................... 46 מיקום המצב הפוסט - מודרני וההגות הפוסט - מודרניסטית על ציר הזמן ............. 48 תיאור המצב הפוסט - מודרני ............................................................................... 49 טעימה מהעמדה הפילוסופית וממחשבת החינוך הפוסט - מודרניסטיות .............. 60 פרק רביעי : על הירידה בסמכות החינוכית ומקורותיה הפוסט - מודרניים .............. 70 שחיקת הסמכות הכללית ..................................................................................... 73 השתקפותה של ירידת הסמכות החינוכית ביחס הממסד כלפיה .......................... 77 ירידת הסמכות החינוכית – תגובות מעשיות ........................................................ 83 היחלשות הסמכות החינוכית בעיני המחקר , בכתבי עת מקצועיים ובעיתונות ........................................................................................ 102 פרק חמישי : על תופעת ״אובדן הילדות״ והשפעתה על משבר הסמכות החינוכית .............................................................................................. 114 אובדן הילדות ..................................................................................................... 114 טשטוש גבולות באמצעות חקיקה ..................................................................... 116 צעירים " משחקים " בשדה החברתי כמו הגדולים .............................................. 117 שליטה בטכנולוגיה העכשווית ........................................................................... 118 אופנה , צרכנות ועבודת ילדים ............................................................................ 122

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר