|
עמוד:6
להוראה ); והאחר , לסייע למשתתפים בלימודי ההתמחות הזאת להתפתח במידת האפשר בהיבטים האישי והמקצועי . תכנית ההתמחות בהדרכה פדגוגית קרמה עור וגידים תוך כדי פעילותה כשהיא מלווה במעקב ובהערכה . הצלחת התכנית וצורכי מערכת החינוך המשתנים בזיקה לתהליך האקדמיזציה שעברו המכללות להכשרת מורים , הביאו לפתיחתן של שתי תכניות נוספות - הראשונה למרצים דיסציפלינריים , והשנייה לבעלי תפקידי ניהול במכללות להכשרת מורים . כך יצרו שלוש ההתמחויות את הבסיס לבית הספר ללימודי התמחות מקצועית במכון מופ " ת . חשוב לציין שתהליך התפתחותן של ההתמחויות השונות נערך במקביל לשינויים ולהתפתחויות בשדה החינוך בכלל ובתחום הכשרת המורים בפרט . נמצא כי הספרות המקצועית , השיח האקדמי והציבורי שקיבלו תאוצה עוררו את המודעות לסוגיית התפתחותם המקצועית של מורי המורים . שיח זה כלל בתוכו את הפרופיל המקצועי של מורי המורים , את תפקידיהם במכלול גווניה של ההכשרה הן התיאורטית הן היישומית ואת העשייה המחקרית שלהם ( -Cochran Smith , 2005 ; Korthagen , Loughran . &( Lunenberg , 2005 ; Lunenberg & Willemse , 2006 כל אלו הובילו לפתיחתם של לימודי התמחות במחקר והערכה . שילוב הטכנולוגיות המתקדמות בשדה החינוך הביא לפתיחת ההתמחות בטכנולוגיות , מידע ותקשורת ובה בעת לסגירתה של ההתמחות בלימודים דיסציפלינריים . בבית הספר פותחו במהלך השנים ארבעה מסלולי התמחות : ( א ) הדרכה , הנחיה והוראה בהכשרת מורים ; ( ב ) ניהול אקדמי ; ( ג ) מחקר והערכה ; ( ד ) טכנולוגיות מידע ותקשורת . ההתמחויות משקפות ראייה רחבה , אקדמית ופרופסיונלית של תחום הכשרת המורים , ונושאי ההתמחות נובעים מן העשייה במכללות . הלימודים בהתמחויות מזמנים למידה ומפגשים עם טובי המרצים והמומחים בתחומים השונים , התנסות ולמידה בדרכי הוראה מגוונות , תרגול חומר בקבוצות קטנות ואפשרויות ליישומו במכללות לחינוך . כאמור , המטרה העיקרית של הלימודים בביה " ס ללימודי התמחות מקצועית היא לתרום להתפתחותם המקצועית של הלומדים בתכניות השונות ולהרחיב את הבסיס התיאורטי לחשיבתם ולעשייתם בתחומי ההכשרה להוראה . מבנה הלימודים הוא דומה בכל ההתמחויות : מתקיימות הרצאות במליאה לכל הלומדים , ומפגשים בקבוצות קטנות בתכנים המייחדים כל אחת מההתמחויות . הטיוטורים מלווים את הלומדים לאורך כל יום הלימודים . הם יושבים אתם יחד בהרצאות ובסוף יום הלימודים מובילים את המפגשים בקבוצות הקטנות .
|
|