פתח דבר

עמוד:8

הקולנוע היו תלויים בה , לשיטה שבה מופק מספר קטן יותר של סרטים , לעתים קרובות על ידי חברות עצמאיות . הוליווד התאוששה במהלך שנות השבעים , ומאז שנות השמונים היא פועלת בהצלחה רבה . האולפנים מתרכזים עתה במספר קטן של הפקות יקרות , ובפרט ב"שוברי קופות" שבהפקתם ובשיווקם משקיעים סכומים גדולים מאוד בתקווה להפוך את הסרטים ל"אירועים" עולמיים שיניבו במהירות רווחים אדירים ויספקו הכנסות נוספות במקביל להקרנותיהם בקולנוע ואחריהן , למשל , במכירת זכויות השידור לטלוויזיה ובמוצרים נלווים כמו צעצועים המבוססים על הסרטים . לצדם של שוברי הקופות , מופקים גם סרטים " עצמאיים" בתקציבים בינוניים , שאף עליהם השתלטו האולפנים הגדולים , אשר רוכשים חברות עצמאיות מצליחות והופכים אותן למחלקות בתוכם . למעשה , אולפני הסרטים הפכו לחלק מתאגידי בידור ומדיה עולמיים שכוללים ציוד אלקטרוני , רשתות טלוויזיה , תשתיות כבלים ואינטרנט , ספרים , מגזינים וחוברות קומיקס . על אף שהם עדיין עושים שימוש בשמות של אולפנים מימי הוליווד הקלאסית כמו " האחים וורנר" או " קולומביה , " מדובר רק בחלק אחד בתוך תאגידי ענק שלהם מותגים ותחומי עיסוק רבים נוספים שאינם קולנוע . כל ששת האולפנים הגדולים ( the majors ) שזוכים למרב ההכנסות בקופות בתי הקולנוע היום מהווים חלק מתאגידים גלובליים גדולים יותר : וולט דיסני Walt Disney Studios ) ( Motion Pictures הוא חלק מתאגיד שכולל רשתות טלוויזיה ומתקני פארק שעשועים ברחבי העולם ; הבעלים של פאראמונט ( Paramount Pictures Corporation ) שולטים בתאגידי טלוויזיה , קולנוע והוצאה לאור ; סרטי סוני Sony Pictures Entertainment ) , ( Inc . אשר כוללים את אולפני קולומביה , הם חלק מתאגיד סוני היפני ; פוקס המאה ה-20 ( Twentieth Century Fox Film Corporation ) הוא חלק מתאגיד ניוז קורפריישן News ) ( Corporation הכולל בין היתר רשתות טלוויזיה ועיתונים ברחבי העולם ; יוניברסל ( Universal City Studios LLLP ) הוא חלק מחברה שכוללת רשת טלוויזיה ושעברה בעלויות בין כמה תאגידים שונים ברחבי העולם בשנים האחרונות ; והאחים וורנר ( Warner Bros . Entertainment Inc . ) הוא חלק מתאגיד טיים-וורנר שפועל גם בתחום הטלוויזיה וההוצאה לאור . Geoff King , New Hollywood Cinema : An Introduction ( London and New York : I . B . Tauris , 2002 ) , 1 24-35 ; James Chapman , Cinemas of the World : Film and Society from 1895 to the Present ( London : Reaktion Books , 2003 ) , 101-129 . Thomas Schatz , "The Studio System and Conglomerate Hollywood , " The Contemporary 2 Hollywood Film Industry , eds . Paul McDonald and Janet Wasko ( Malden : Blackwell , 2008 ) , 42-13 . תאגידי המדיה והבידור הגדולים מרבים לרכוש נכסים , למכור אותם ולמזג ולפצל את עסקיהם , והבעלות על האולפנים משתנה לעתים קרובות . אפשר למצוא מידע עדכני על המותגים השונים , חברות הבת ותחומי העיסוק של התאגידים באתריהם .

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר