|
עמוד:12
הראשונה , Service-Self Paj ( שאמאניזם עשהלזאתלבעצמך , ( שיצר קולקטיב אמנים מריו דה ז'נרו , , OPAVIVAR ח ! הפועל הן באתרים ציבוריים ברחבי העיר והן בגלריות ובמוסדות תרבות . העבודה נוצרה במיוחד עבור הביאנלה בטייפה , 2014 והיא עוסקת במנהגים ברזילאים מסורתיים ובטקסים שונים . 16 ערסלים מחוברים למבנה עץ , וביניהם – שולחן ועליו מיחם חשמלי ובו מים חמים , כוסות ושלל עשבים . המבקרים מוזמנים להכין לעצמם תה ולנוח בערסלים . העבודה , המשלבת שני מנהגים ילידיים – פולחן שאמאני באמצעות עשבים , וערסלים , ששימשו את הילידים בברזיל ונתפשו בעיני הקולוניאליסטים הפורטוגלים כסימן לעצלות – מזמינה אותנו לא לעשות דבר , מעין מקדש לחוסר מעש . זהו חלל שבו אי עשייה זוכה להערכה כתגובתל נגד לעידן המואץ של ימינו , שבו הכול מלאכותי ורגעי . המיצב מנסה לייצר אווירה קולקטיבית על בסיס שיתופיות , ולעורר קשרים אקראיים בין המבקרים הבאים לנוח ולשתות תה , זאת על מנת להפוך את אתגר החיים המשותפים לכדי תרגיל מענג בקהילתיות . עבודת אמנות זו מתחברת לרעיון " אסתטיקת היחסים" , ( relational aesthetics ) שעליו מרחיב בוריו באסופת מאמרים בשם זה שפרסם בל . 1997 אמן המיצב , סוראסי קוסהלוונג ; Kusolwong ) נ' תאילנד , ; 1965 חי ויוצר בבנגקוק , ( מזמין אותנו לחוויה חברתית של התפנקות בשכיבה בתוך חבילות צמר צבעוני ורך . הצופה מוזמן להיכנס אל תוך אולם , שבו נבנה מיצב המתמקד בצרכנות , בכלכלה העולמית ובערך החומר תוך שימוש בשיטה שאינה הולמת עוד את האמנות המסורתית . בעבודתו גדולת הממדים , Golden Ghost ( Reality Called , So I , ( Woke Up מזמין קוסהלוונג את הצופה לחפש שרשרות זהב , שבהן סמלי רוחות רפאים מעשה ידיו , בחלל מלא פסולת תעשייתית של חוטי צמר . המבקרים בני המזל , הנוברים בצמר ומוצאים שרשרת , רשאים לשמור אותה לעצמם . לדברי האמן , מהלך זה " מעניק משמעות חדשה למושג ' אמנות נעדרת' או ' אמנות נעלמת . "' באמצעות עבודתו האינטראקטיבית משלב האמן צורפות מסורתית עם נרטיב מודרני , סוציולפוליטיקה היסטורית , כלכלה ואקולוגיה עכשווית . הוא הופך את חלל התצוגה למקום חווייתי תוך בחינה מחדש של הציוויליזציה האנושית ( מתוך קטלוג הביאנלה . ( באווירה נינוחה של מחשבות על אודות אמנות חברתית אנו יורדים במדרגות הנעות אל קומת הכניסה , שבה מוצג גוף עבודות של האמן והסופר , פו צ'י הואנג ; Huang ) נ' טייוואן , , ( 1980 הנוגע במגוון נושאים , ביניהם חקלאות , כלכלה , צרכנות וייצור , היסטוריה מקומית ואבולוציה חברתית וסביבתית . לתפקידיו המשתנים של האמן בחברה – ממנהל פרויקטים , עבור דרך עובד כפיים ועד לכותב דוקומנטרי – שמור מקום מרכזי בעבודותיו . בעבודה Production Line ( Made in China & Made in ) Taiwan ( קו ייצור : תוצרת סין ותוצרת טייוואן , ( המבוססת על מאמרו , , " Blue Skin : s'Mama Story " הוא קושר בין מסלול חייה של אמו , האישה העובדת , מן השדה אל המפעל ובחזרה אל השדה , לבין השינויים שחלו בכלכלה הטייוואנית , לרבות מיקור החוץ של תעשיית הבגדים . העבודה היא חיבור של שני פרויקטים קטנים , שני מקומות ושתי תערוכות . היא עוקבת אחר מסלול סיבובי של תעשייה נודדת , מהביאנלה בטייפה , לביאנלה לפיסול בשנג'ן ובחזרה לטייפה ומציגה צוות של פועלות : תופרות , גוזרות , מגהצות ועוד , בפס ייצור של חולצות ג'ינס . אגב כך דנה העבודה בהיסטוריה , בתרבות , בכלכלה וביחסים שבין ייצור לצריכה תוך שהיא נעה על הציר שבין מודרנה למסורת . בעקבות הגלובליזציה והקשרים האמיצים בין מזרח למערב היטשטשו אותם גבולות . האמנות המקומית זכתה בעושר מסוג אחר , וכיום היא רבגונית יותר מבעבר . Nathaniel Mellors , Neanderthal Container ( Animatronics Prelaps ) , 2014 ( detail ) , installation , dimensions variable | Taipei Biennale Surasi Kusolwong , Golden Ghost ( Reality Called , So I Woke Up ) , 2014 , gold necklaces , industrial wool thread , neon work , photographs , mirror , and works on paper , dimensions variable | Taipei Biennale
|
|