הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן: סיאול, בוסאן, גוואנגג'ו וטייפה

עמוד:11

את עיניו ולהתבונן מעלה כדי לראותם . אמן נוסף המחדד את הביקורת , אם כי מזווית שונה לגמרי , הוא טאנג דיקסין ; Dixin ) נ' שנחאי , , ( 1982 שציוריו בשמן על בד מציעים ביקורת על האדם המודרני , ומתייחסים לצמד ההפכים הבינארי טבעלחברה . תופעות טבע , כגון התפרצויות וולקניות ואש , מקבילים לרגשות אנושיים , כמו כעס . בסצנות אבסורדיות והומוריסטיות משלב דיקסין דמויות קריקטוריות : ג'ינגס חאן המוציא מפיו בלון מנופח של גומי לעיסה , כרוז ( Announcer ) שפניו הופכים לשלושה רמקולים , ואישה סינית , המושכת את עיניה לצדדים בהגזמה מפחידה , בעבודה ששמה Yellow Peril ( סכנה צהובה . ( גם בגוואנגג'ו הורגשה נוכחותם של בעלי חיים ויצורים היברידיים שונים . עבודתה של ג'יין אלכסנדר ; Alexander ) נ' יוהנסבורג , דרום אפריקה , Infantry with Beast , ( 1959 ( חיל רגלים וחיה , ( מורכבת מגדוד של דמויות נפרדות – יצורי כלאיים שהם שילוב של אנשים ושל חיות – מוקפות עצים , המייצגות את החיים המודרניים בדרום אפריקה דהיום . ראשי החיות הבלתי מוגדרות מצויים בתנוחת " היישר לימין , " כאילו היו בעיצומו של מצעד , וכך , עשרות עיניים מביטות בו זמנית בצופה , שאינו יכול להתעלם מן ההלם שבמפגש עם מסה כה גדולה של גברים עירומים , שעל גופם מתנוססים ראשי חיות . המפגש עם העבודה פתאומי ומפתיע במיוחד בשל הכניסה הצרה אל תוך החלל שבו היא מוצגת ; לכן קשה לקלוט את גודל ההלם של דמויות הענק ואת הכוח והעוצמה שהן משדרות . טייפה Taipei Biennale 2014 The Great Acceleration אוצר : ניקולא בוריו מנהל אמנותי : האי-מינג הואנג Taipei Fine Arts Museum 13 בספטמבר 4 — 2014 בינואר 2015 לדברי האוצר , ניקולא בוריו , ( Bourriaud ) " ממדי התהליך התעשייתי והקצב המואץ שבו הוא מתרחש בעולם , הביאו מדענים לשער , כי אנו מצויים בפתחו של עידן גאולפיסי חדש , שהופעתו – לאחר עשרת אלפים שנה – קשורה להשפעות הפעילות האנושית בביוספרה של כדור הארץ : ההתחממות הגלובלית , כריתת יערות , זיהום הקרקע . ... מבנה כדור הארץ עצמו משתנה בידי האדם , והשפעתו מתגלה כעצומה יותר מזו של כל כוח טבעי או גאולוגי . ] ... [ התערוכה ] ... [ מציגה עולם טרוםלתודעתי . ] ... [ האדם הוא מרכיב אחד מיני רבים ברשת רחבה , ולכן עלינו לשוב ולהרהר ביקום היחסי שלנו ובתפקיד האמנות בנוף המנטלי החדש" ( מתוך קטלוג הביאנלה . ( בכניסה למבואת המוזיאון מזומנת לצופה קבלת פנים חמה , אפילו אישית . עוד לפני הקופות מחכה לו מיצב פעיל של תה צמחים חם וערסלים נוחים להתרפק בתוכם . מתברר שזוהי עבודת האמנות OPAVIVAR ח ! , Self Service Paj ( Self Service Shaman ) , 2012 , performance | Taipei Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר