הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן: סיאול, בוסאן, גוואנגג'ו וטייפה

עמוד:9

קאיליואן ; Yuen-Kai ) נ' פוג'יאן , סין , , ( 1948 שבה נראה מהלך של " צמצום . " הן במערב והן במזרח מהווה הבשר רכיב תזונה מרכזי . בה בעת , בחברה המודרנית בת זמננו מגדלים אנשים רבים בבתיהם חיות מחמד , שאותן הם מטפחים ומפנקים , ונשמעת התנגדות הולכת וגוברת לשחיטת חיות לצורכי אכילה . על אלימות זו בדיוק מצביע קאיליואן בעבודתו , שבה מוצגות תרנגולות כמוצרים תעשייתיים , עשויים מחומר גבבה מעורר סלידה " מוכן לאכילה" ( כאילו יצא מקופסת שימורים . ( העבודה מציגה באירוניה את גורלה הטרגי של התרנגולת העירומה נטולת הנוצות : " חפץ" אכיל מצד אחד , ודימוי כה אנושי , מצד אחר . כשהן שרויות בתנוחה של עשיית צרכים , מפרישות / יורות תותח של מספוא מעוכל אל תוך האסלה ( של דושאן , ( הופכות התרנגולות לכלי ביטוי חושני המעיד על התרבות שלנו ומפנה חיצי ביקורת כלפי בני האדם , האוכלים את בעלי החיים חסרי הישע . לסיום סיקור הביאנלה בבוסאן אציין עבודה נוספת מתוך הפרק . " The History , The War " עצוב להיווכח , שוב , כי ההיסטוריה שלנו מסומנת באמצעות מלחמות , וכי אלה הם ציוני הדרך של האדם גם במאה הל . 21 עבודותיה של שיהארו שיוטה ; Shiota ) נ' אוסקה , יפן , ; 1972 חיה ויוצרת בברלין ) מלמדות על ניסיונה האישי ועל חוויותיה , תוך אזכור אלמנטים של נוודות . באמצעות שימוש בחפצי יומיום ואגירתם , היא מבטאת טראומה של קיפוח ושל הפרדה , של גירוש ושל גלות . המיצב תלוילהמקום , Accumulation–Searching for , the Destination מורכב מכל 200 מזוודות , המחוברות לתקרה במוטות אדומים , מעין מובייל מזוודות , ובאמצעותן היא מעבירה לצופה תחושה פיזית של חוויה קפקאית . המזוודות נעות באוויר ומעניקות לעבודה , העוסקת בנושאים עכשוויים , כגון תפוצה ופזורה , אי יציבות , נדודים וחוסר ודאות , את הפן הקינטי שלה . אופן העמדתן בחלל מייצר אלמנט של תנועה המשכית . האנטרופיה בעבודותיה מתבטאת במבנה המפורק , בחולשתו של הקיום , במלנכוליה הטמונה בו ובהיכחדותו . היא מזכירה לנו , שכל אדם יכול לארוז את חייו במזוודה אחת , אמירה המהדהדת – במיוחד בימים אלו – את העובדה , כי בעולם ישנם למעלה מל 50 מיליון פליטים . Djamel Tatah , Untitled , 2005 , oil and wax on canvas , 21 panels , 220 x 160 each Courtesy of Ben Brown Fine Arts , London Photo copyright © Louis-Jean Losi , Djamel Tatah © adapg Paris 2015 | Busan Biennale Chan Yuen-Kai , Urinoir-Fontaine / Fontaine-Urinoir , 2006 , resin and pigments , 780 x 50 x 50 , C + J Mairet Collection | Busan Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר