|
עמוד:9
דרכי השימוש בערוצי תקשורת מבוססי טכנולוגיה : המלצות מפורטות לעבודת מטה ותיאום ציפיות בנושא זה יוצגו בהמשך . תיאום ציפיות ושיתוף הורים : לאחר עבודת המטה בבית הספר מומלץ לתאם את הנושאים הללו עם הורי התלמידים בבית הספר ועם התלמידים עצמם , תוך התחשבות בדעתם של ההורים ושל התלמידים . מינוי איש קשר בבית הספר : מומלץ למנות בבית הספר איש מקצוע המופקד על סיוע למורים ולהורים ביצירת מעורבות מיטבית . תפקיד זה חשוב עוד יותר במקרה של קונפליקט שמתעורר בין הורים למורים . על איש מקצוע זה לדעת את מיומנויות הגישור המאפשר להימנע מהסלמה שתוביל לפנייה לבית משפט . תכניות התערבות אצל המשפחה : מומלץ כי משרד החינוך יעודד את בתי הספר להפוך לכתובת למתן סיוע להורים המחפשים עזרה בביצוע משימות חינוכיות הקשורות בילדיהם המתבגרים . דרך אפשרית לסייע להורים היא באמצעות התערבויות ( אצל המשפחה ) שיתקיימו בבית הספר . התערבויות אלו צריכות להיעשות מתוך כבוד להורים ולמתבגרים . מומלץ כי ההתערבויות האלה יתמקדו בשתי צורות של עבודה עם המשפחה : התערבויות קצרות וממוקדות בהדרכה – מפגשים עם ההורים לצורכי יידוע ופיתוח הבנה אצלם בנוגע לצורכי המתבגר ולטכניקות להורות מיטבית . במקרים שבהם נדרשת עזרה רבה יותר תיתכן התערבות ייעוצית להורה ולתלמיד . התערבויות שבהן ההורה נמצא במרכז – הספרות מראה שרווחתם ובריאותם הנפשית של ההורים חשובה לתלמיד המתבגר מבחינה לימודית , חינוכית , חברתית ורגשית . מומלץ אם כן להציע גם התערבויות ( אישיות או קבוצתיות ) שבהן רווחתו הנפשית של ההורה נמצאת במרכז . שימוש באמצעי תקשורת טכנולוגיים : ככלל , יש לעשות באמצעי תקשורת מסוג זה שימוש מושכל וזהיר לטובת יצירת קשר רצוף עם ההורים . אם וכאשר משתמשים באמצעים אלו כדי להעביר מידע חיוני להורים , מומלץ לעשות זאת תוך שיתוף התלמיד בכל מקום שניתן וכן תוך שמירה על חיסיון . הבחירה בדרכים שבהן משתמשים באמצעי התקשורת הללו צריכה להביא בחשבון את האמצעים השונים העומדים לרשות אוכלוסיית התלמידים וההורים בכל מוסד . כמו כן יש
|
|