|
עמוד:13
ימצאו עניין מחודש לבדוק לעומק את האפשרות היהודית-דתית . ברגע שזה יקרה , שייסדק המחסום של ההתנכרות והאדישות , בטוח אני שיצמחו דברים טובים לנו , לילדינו ולכל עם ישראל . למי אני כותב ? אני כותב ספר זה עבור הקורא היהודי המודרני המשכיל , המחפש בחייו ממד של " רוחניות . " אני רואה את הרוחניות הזו קשורה לחמישה מרכיבים : א . תחושת משמעות ותכלית בחיים , תחושת תפקיד ו"משימה , " הנותנת תוכן חיובי למושג "חירות . " ב . תחושה של בהירות מוסרית , עוצמה ערכית ומחויבות . יש גם שחור ולבן , ולא הכול "אפור" מבחינה מוסרית . ג . חיי משפחה עמוקים ויציבים , עם נאמנות ושיתוף ערכי בין בני-הזוג ובינם ובין ילדיהם , תוך פיתוח כבוד להורים , לסבים ולסבתות ולערכי המסורת . הצרכנות החומרנית והבילוי הרדוד אינם עומדים במרכז . ד . השתייכות לקהילה שיש בה ערכים משותפים , ריטואלים , ידידות ותמיכה הדדית - מבלי שהפרט "נחנק" על ידי הכלל . ה . קשר אוהב למעגלים רחבים יותר מעבר למשפחה ולקהילה המיידית - לעם , לאנושות , לעולם הטבע , לאלהים . אנשים רבים יודו היום שהם מחפשים את הדברים הללו . רבים מחפשים אותם בתרבויות המזרח ובכל מיני " תורות" פסיכולוגיות ורוחניות . עלה על דעתם של מעטים לחפש תשובות בתוך מורשתם העתיקה - הוותיקה ביותר בעולם המערבי של היום , מורשת שרשמה פרקים מפוארים רבים כל כך של השפעה רוחנית עמוקה על העולם כולו . הם רואים במורשת היהדות משהו מיושן , מאובן , ואולי נרתעים מתופעות שליליות בהתנהגותם של דתיים שראו בקרבתם או דרך התקשורת .
|
|