|
עמוד:9
מבוא " ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד – אלו מלמדי תינוקות" ( בבא בתרא ח ' ע ( ב " בעשורים האחרונים קיימת תמימות-דעים בקרב רבים מהחוקרים , ששנותהחיים המוקדמות הן בעלות-חשיבות קריטית בהתפתחותו של האדם . מסגרות-החינוך לגיל הרך שואפות להתמודד עם האתגרים המורכבים , שתקופת-הגיל הרך מציבה לפניהן , ולפיכך נדרשים העוסקים בתחום-החינוך בגיל הרך להיות בעלי-יכולת מקצועית ואינטליגנציה רגשית כדי להתמודד עמם בהצלחה ( ויזל ונבון , . ( 2001 המכשירים להוראה במכללות והממונים על החינוך לגיל הרך במשרד-החינוך – דוגלים בדעה , שמחנכי גיל זה צריכים להיות בעלי-ידע נרחב במגוון תחומי ההתפתחות של הילד הצעיר ובעלי-רגישות לצרכים הייחודיים לכל פרט , בד בבד עם שליטה במיומנויות-הוראה וניהול ובשילוב ההורים וגורמים בעלי-עניין בעשייה החינוכית . בעשור האחרון גדלה ההבנה לגבי הצורך בהידברות בין המכללה כמוסד מכשיר – לבין הפיקוח על גני-הילדים במשרד-החינוך כמוסד מעסיק . מטרותיה של ההידברות הן שיפור ההכשרה והתאמתה לצורכי-המערכת וההתמקצעות וההתפתחות המקצועית של הסטודנטיות , של הגננות ושל אנשי-המקצוע , העוסקים בגיל הצעיר בשלבים שונים של הקריירה המקצועית שלהם . מטרות אלה יושגו מתוך שותפות בין המערכות , שותפות שוויונית , המושתתת על נתינה ועל קבלה הדדית . כך תיווצר ישות אחת , העוסקת סימולטנית בהכשרת-סטודנטים להוראה ובהתפתחות הפרופסיונלית של הגננות , הן מנוסות והן מתחילות , ואשר פועלת לקידום היכולת והתפקוד המקצועיים של השותפים לעשייה החינוכית ( זילברשטיין , בן-פרץ וגרינפלד , . ( 2006 כבר בשלב-ההכשרה – על המתכשרים לרכוש מיומנויות-תקשורת , יכולות-מנהיגות וכדומה , כדי שיוכלו לבסס קשרים בונים עם הסייעות ועם המפקחות הן בתקופת-ההתנסות המעשית והן בעתיד . רצוי , שמורי-המורים יסבירו למתכשרים , מהם הרווחים הפוטנציאליים , הטמונים ביחסי-חונכות
|
|