מבוא

עמוד:11

התחומים . ההנחה היא , כי תחום למידה אחד מפרה את השני ויוצר שלם גדול יותר מסכום חלקיו ( סקריפ . ( 2004 , ( Scripp ) על אף עצמיותן של הדיסציפלינות הן משלימות זו את זו ויוצרות קשרים מעניינים – כמו ב ' חיים האמיתיים , ' ( שחר ושרן , . ( 1998 מן הניסיון נלמד , כי תלמיד הלומד בדרך בין תחומית חווה למידה המפעילה חושים שונים וסוגי עיבוד מגוונים . חוויה זו מעודדת זיהוי קשרים בין תחומי דעת , מפתחת סקרנות ומעורבות ותורמת להעמקה בלמידה ( שמיר , ; 1991 ניומן והגה – אצל לוין , . ( 1999 הלמידה נתפסת כרלוונטית לתלמיד ( לוין , שם ; כהן , ( 1996 ומקדמת התמודדות גמישה והוליסטית עם בעיות ומאחר שהיא נענית לצרכים מגוונים של תלמידים ( כהן , ; 1996 וקס , , ( 1999 היא יוצרת אוירה שוויונית , שמעודדת התנסות אצל לומדים בעלי סגנונות שונים . זאת – ועוד : כאשר הלומד חווה למידה מסוג זה , אפשר שימצא בתהליך של חיפוש גם משמעות אישית ( כספי , . ( 1995 בתוצאות הלימודיות בשדה ההוראה התברר , כי התחום הרגשי השתלב עם התחום הקוגניטיבי וכי מקומם של תהליכי הלמידה שווה למשקלו של התוכן הנלמד ( ברודר ; 1998 , ( Brudeur ( וקס , . ( 1999 הדגשת המשמעות של החומר הנלמד ושל זיקות חומריו זה לזה – מאפשרת הבנה מעמיקה וגמישה יותר של הנלמד . הדגשת הרלוונטיות מקלה ומסייעת להבנת המשמעות ( לוין , . ( 1999 בנוסף , ההוראה הבין תחומית מקדמת שיתוף פעולה בין מורים לתלמידים ( רוני . ( 2004 , ( Roney ) במהלך הלמידה המשותפת נוצרים תהליכים , " המעודדים מורים ותלמידים לחפש ולעצב דרך עבודה ויחסים הדדיים חופשיים ומשוחררים יותר " ( כספי , . ( 1996 כך נוצרת קהילה של מורים ותלמידים , המכבדים זה את דעותיו של זה , המוכנים ויכולים לקחת סיכונים והמעודדים את עצמם להתנסות בנושאים , בבעיות ובפרויקטים , העולים מתוך מצבים ואירועים , שבאמת מעניינים אותם ( כספי , . ( 1995 תחום הדעת הראשי שעמו ' משוחחות ' סוגיות המקרא בספר זה הוא בעיקר ספרות עם ישראל . פה ושם חברו אליו תחומים נוספים כאמנות פלסטית וכמוזיקה – כמודגם בפרק המוקדש לקורסים רב תחומיים " ) אל תשלח ידך אל הנער " ו " צדק צדק תרדוף . "( מפגשי ' קודש ' ו ' חול ' נועדו לסייע להעמקת הרלוונטיות של הכתבים העתיקים .

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר