|
עמוד:10
מכתב ברכה הרב ציון בוארון ראה ראיתי את הספר החשוב שחיבר וערך ידידי הרב הגאון ר ' דוד סתיו שליט " א הרב הראשי לשהם . והוא ספר יקר העוסק במעגלי החיים והזמנים של האיש היהודי שומר התורה והמצווה שאינו מאלה שתורתם אומנותם אלא רוב זמנו עוסק בעניני הפרנסה וגם שעות הפנאי שלו הן אינן מוקדשות רק ללימוד התורה אלא גם לענינים שבחולין , אם להנאה חומרית ואם להפגת השעמום בעיסוקים שונים . בספרו זה הוא עוסק עד לפרטי פרטים של חיים אלה והוא מנסה בהצלחה להדריך איך למסד את עניני הזמן ה " פנוי " וה " בידור " שיהיו גם הם על דרך ההיתר של ההלכה ללא פריצת מצרים חלילה . והוא גם מנחה באלה בעצה ובתבונה על פי יסודות ההלכה . ויישר כוחו שהוא מזכה את הרבים לנחותם הדרך לבל יפרצו ח " ו אלא שיהיו כל המעשים על פי תורתנו הקדושה . והנני מברכו בזה שיפוצו מעינותיו חוצה ויזכה להגדיל תורה ולהרחיב גבול הקדושה בישראל אמן ואמן . והנה אף על פי שבכללותו הוא ספר רב התועלת כאמור , מכל מקום לא אוכל שלא להעיר על כמה דברים אשר אינם נראים וכדלהלן : . א ראיתי שמתיר לראות סרט גם כאשר יש בו " סצנות מועטות עם בעיות צניעות " תוך מתן עצה לעצום עיניים באותן מראות , ע . כ " ולי נראה שהדבר פשוט לאיסור במוחלט כי הצופ ה מכניס עצמו במזיד לראות מראות אסורות מגרות יצר הרע ברב או במעט וכמבואר בשולחן ערוך אורח חיים סימן שז סעיף טז דבקריאת " דברי חשק " איכא איסור משום מגרה יצה " ר ומי שחיברו וכו ' מחטיא את הרבים , ובראיית בראות לא צנועות בודאי שיש איסור יותר מקריאת דברי חשק שהראיה בזה פעולתה חמורה מן הקריאה , וכיצד נתיר לשבת ולראות סרט על סמך שיסגור עיניו ... דבר שאינו מציאותי לרוב ככל בני האדם , וגם קרוב לוודאי שיורה לעצמו היתר להסתכל בכל מן הטעם שהוא " מחוסן דיו , " ועל כן אי אפשר להסכים לזה . ב . עוד כתב באותו סעיף דגם כאשר יש בסרט ניבולי פה יש להתיר משום שאי אפשר לאסור כליל את החשיפה ל " דרך הדיבור המקובלת בעולם . " גם לזה אי אפשר להסכים כי את החשיפה אנו פוגשים בלאו הכי בעל כרחנו בשוקים או ברחובות ועל כך אנו מצטערים ומכאן עד כדי שמיעה מרצון ביטויי ניבולי פה ובפרט בסרטים שהדיבורים האלה מטרתם ל " דברי חשק " איך אפשר להתיר זאת .
|
|