|
עמוד:12
ואם כבר נגעתי בחיינו שלנו , אוכל לומר כי נדמה לי , שהמילה הממקדת ביותר את המפגש הפוטנציאלי עם התלמוד , היא אינטימיות . התלמוד נוגע בנקודות האינטימיות ביותר של כל אחד מאיתנו , ללא כחל ושרק , ואם רק נפתח לפניו שערינו נעמוד מול עצמנו כפי שלא עמדנו מעולם . מצד אחד , עולה מתוך התלמוד המורכבות הבלתי - נתפסת של העולם , הרבגוניות האינסופית המזינה אותו , על ניגודיה ומתחיה . מצד שני , הוא חושף איזה דיוק מופלא , שהוא דק מן הדק , ואם רק תצליח למשות אותו מבין כל גלי הסערה , אזי תאחז בידך סוד שימלא אותך תנופה ורוגע בעת ובעונה אחת . בספר זה אצלול אל בין דפים יוקדים אלה , של התלמוד . אגע דרכם בעולמות שונים ומשונים : עולמות של יצר ועולמות של סוד , עולמות של שמים ועולמות של ארץ , עולמות של חיבור ועולמות של קרע . כמעט בכל צלילה שכזו אפגיש בין שני דפי תלמוד , ובין שני סיפורים העולים מתוכם , ואחזיר את ראשי אל מעל לפני המים יחד עם חווייתו של כל דף בפני עצמו ויחד עם חוויית המפגש בין הדפים השונים . הקריאה בדפי התלמוד היא קריאתי שלי , המצטרפת כמובן לקריאות הנערמות זו על גבי זו במהלך דורותינו . את האומץ לקרוא בעיני היחידאיות , רכשתי מן התלמוד עצמו , שבו ניצב כל אדם לגמרי בעצמיותו , והפגישה שלו עם כתבי עמו צומחת מתוך נוכחות עזה הן של היחיד והן של היחד . כאשר אני עצמי באה אל הלימוד ואל הכתיבה , אני באה יחפה . מעורטלת מהכוונות חיצוניות , ופתוחה אך ורק כלפי הטקסט הניצב למולי . הנה לפניכם מילותיו של התלמוד , כפי שיצאו מתוכי , לאחר שנפגשנו בחדרי חדרים .
|
|