פרק 1. חיזוק השליטה בפעולות החשבון הבסיסיות

עמוד:8

סוג התרגיל יכול להיות למשל : חיבור עד 02 לילדי כיתה . א' חיבור או חיסור עד , 02 או השלמה ל-02 לילדי כיתה . ב' לוח הכפל עד 5 לילדי כיתה . ג' לוח הכפל עד 7 לילדי כיתה . ד' לוח הכפל השלם לילדי כיתות ה . ו' , ' אפשר להחליט שאם התלמיד אינו יודע את התשובה הוא יוכל לבקש עזרה מקבוצתו . משחק זה במתכונתו הנוכחית מתאים ל-02 תלמידים לכל היותר ( כלומר עד 02 בקבוצה . ( כאשר משחקים בקבוצות גדולות יותר לוקח זמן רב מדי עד שכל תלמיד נוגע בכדור , והתלמידים עלולים להשתעמם . נוסף על כך , התלמידים שבקצוות לא שומעים את התרגילים ואת התשובות , ומנסים להתקרב לעבר הכדור , ועקב כך נוצר אי סדר בשורות . וחשוב מכך , התלמידים שלא שומעים את השאלות והתשובות מפסידים את תרגול הנושא והרי זוהי המטרה העיקרית במשחק . אופן שונה לאותה הפעילות : ניתן לשחק משחק זה גם עם כל הכיתה כקבוצה אחת ולסדרם במעגל גדול , באופן זה ניתן לשחק גם עם מספר רב יותר של תלמידים . התלמיד האוחז בכדור יקריא תרגיל ואת שמו של התלמיד אליו הוא מוסר את הכדור , זה יתפוס את הכדור וכך הלאה .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר