פרק 1. חיזוק השליטה בפעולות החשבון הבסיסיות

עמוד:7

אמצעי עזר : כדורגל או כדור בגודל דומה . חלוקת הכיתה : שתי קבוצות ( ניתן גם לשחק עם כל הכיתה כקבוצה אחת . ( מספר התלמידים האופטימאלי : עד 02 תלמידים . תיאור המשחק : מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות , שבכל אחת מהן מספר שווה של תלמידים ככל האפשר , ומעמידים את הקבוצות בשתי שורות זו מול זו . התלמיד הראשון באחת השורות מחזיק בכדור , מקריא תרגיל כלשהו ומוסר את הכדור לתלמיד שמולו . התלמיד שקיבל את הכדור עונה על השאלה . לאחר מכן מקריא התלמיד אשר מחזיק בכדור שאלה אחרת ומוסר את הכדור לתלמיד הבא בשורה שממולו , וכך הלאה עד שעוברים על כל התלמידים . אם מספר התלמידים אי זוגי , נתחיל בשורה שבה מספר התלמידים רב יותר . סוג התרגילים נקבע מראש על ידי המורה והוא תלוי ברמת הידע של התלמידים . כיתה שבה מספר רב של תלמידים תחולק לארבע קבוצות , כך ששני זוגות של קבוצות תשחקנה זו מול זו . אין לשחק משחק זה בקבוצות גדולות מאוד . הערות : עבור תלמידים עד כיתה ב ' לא מומלץ שהמשחק יהיה תחרותי . עבור ילדים מכיתה ג ' ומעלה ניתן לתת ניקוד לכל קבוצה על פי מספר התשובות הנכונות . לילדים מכיתה ד ' ומעלה ניתן להוסיף גם כדרור של הכדור שלוש פעמים על הרצפה לאחר הקראת התרגיל ולפני מסירתו . על התלמיד המקבל את הכדור לענות על השאלה לפני שיתפוס את הכדור .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר